Rècord mundial en solidaritat
‘La marató de TV3' recull més de deu milions d'euros i ja és l'espai televisiu que més recapta per habitant del món
Catalunya ja és oficialment el país més solidari del món. Si més no, pel que fa a telemaratons. La recaptació de la 21a edició de La marató, celebrada diumenge i dedicada a la lluita contra el càncer, ha batut no només tots els rècords del programa solidari de TV3, amb més de deu milions d'euros al marcador final, sinó també els mundials quant a aportació per habitant. Fins ara el rècord era per al Téléthon, de France 2, tot un esdeveniment a l'Estat francès. La 26a edició de l'espai, celebrada fa una setmana, va recollir durant l'emissió televisiva (de dos dies: 6 i 7 de desembre) poc més de 81 milions d'euros. Això suposa una recaptació d'1,23 euros per habitant, mentre que a La marató de TV3 s'han recaptat 1,33 euros per habitant. En tots dos casos, encara es poden fer aportacions.
Cal destacar que el rècord de TV3 es produeix en plena crisi. De fet, les tres edicions en què s'han recollit més diners són les tres últimes. En canvi, el programa francès va tenir les millors recaptacions (per sobre dels 100 milions) entre els anys 2004 i 2008, i es van frenar just quan va començar la crisi.
Més actes, més trucades
En l'àmbit català, l'edició del 2012 ha batut tots els rècords en participació social i recaptació. La Fundació La Marató de TV3 té comptabilitzats fins ara 2.028 actes populars, dos-cents més que el rècord assolit el 2011 (1.822 activitats). Hi va haver 80.861 donatius telefònics, gairebé vint mil més que el 2011. I tot plegat va fer que se superessin de molt els rècords en recaptació. El marcador (10.113.152 euros) supera en gairebé tres milions els dels últims dos anys, fins ara els més alts, i en més d'un milió la recaptació final rècord de l'any passat. Com llavors, es poden fer donatius fins al dia 31 de març, que és quan es farà pública la quantitat final.
En el que no es van batre rècords va ser en audiència: 396.000 espectadors i un 18,9%, xifres superiors a les del 2011 (379.000 i 17,3%) però inferiors a les del 2010 (438.000 i 21,2%). Pel que fa a les xarxes socials, es van fer més de set mil piulades sobre l'espai, i en canvi l'any passat no es va arribar a 1.200.