Familiar d'estil propi i màxima exclusivitat
Mercedes-Benz ha revestit de solemnitat la transformació de l'atractiu cupè CLS de quatre places en el familiar Shooting Break, més ampli, amb superior sentit pràctic i, punt fonamental, ara com ara sense competència
Possiblement hi ha a qui la denominació Shooting Break no li resulta desconeguda. I és que en la dècada dels seixanta del segle passat algunes marques britàniques ja l'havien aplicat a determinats esportius biplaces una vegada vestits amb una nova carrosseria que permetia als seus propietaris disposar de més espai de càrrega i diversificar-ne l'ús. Tot i que amb més subtilesa, Mercedes-Benz ha aplicat aquesta mateixa idea en la transformació del vistós cupè de quatre portes CLS en una versió familiar que ara com ara no té cap rival en el mercat.
De fet, el Shooting Break és un CLS convencional però amb cinc places –quatre de les quals són seient individual– i 70 litres més de capacitat dins el maleter, que en configuració normal n'ofereix 590. Però en la creació d'aquest model luxós i de sumptuoses dimensions, Mercedes-Benz ha fet tot un exercici d'estil. Només cal fixar-se, per exemple, en la inclinació del sostre fins a arribar a la porta posterior –d'obertura automàtica– o com harmonitza amb l'estreta franja que formen les finestretes laterals sense marc. Traspua un refinament que també és ben present dins l'habitacle, per al qual la firma alemanya proposa cinc tonalitats diferents, tres tipus de cuir i cinc materials per a les motllures, a fi de personalitzar-lo al gust de cadascú.
Quant a equipament, aquest cotxe ofereix un ampli assortiment –més de 12 sistemes– en el capítol d'assistència a la conducció. I també els llums LED High Performance, que en el seu dia va estrenar el CLS Coupé com a novetat mundial i, tot i que opcionals, utilitzen el 95% dels clients, als quals mitiga la fatiga pròpia de la circulació nocturna.
Quatre dels cinc motors del CLS Shooting Brake responen a la tecnologia Blue Efficiency (el quatre cilindres 250 CDI, els dos V6 350 i el V8 500), amb Start/Stop, canvi automàtic de set marxes i suspensió posterior pneumàtica. I tracció total 4Matic disponible per als 350 CDI i 500. La màxima expressió motriu l'assumeix el V8 biturbo de la versió 63 AMG, complementat amb transmissió esportiva Speedshift de set marxes, frens ceràmics i ajustament electrònic de la suspensió.
Com en un iot
Aquesta és la sensació que tenen els que en un afany màxim de distinció es decideixen per l'opció que permet substituir la moqueta de la plataforma de càrrega del maleter per fusta de cirerer americà combinada amb marqueteria de roure negre i guies d'alumini, per subjectar la càrrega. El caprici surt força car, per damunt dels 4.000 euros, però això de voler marcar les diferències i donar al maleter l'aspecte de la coberta d'un iot té el seu preu.