Canals

El setè de la família

La creativitat de Mini no deixa de sorprendre, ara amb aquest model tipus «crossover» cupè que tindrem aquí a principis del mes d'abril

El Paceman és el setè model creat per Mini i el segon de la marca amb més de quatre metres de llargada, referència que només havia superat el Countryman. A banda d'això i que el Paceman també permetrà escollir entre tracció davantera o total ALL4 (2.000 euros més), les diferències entre l'un i l'altre són prou evidents. Aquell té cinc portes i les formes més pròpies d'un SUV, mentre que el model que presentem, amb una porta per banda, el sostre descendent i musculosos passos de roda posteriors, es veu molt més estilitzat i manifesta un aire força més esportiu. I no només l'aire sinó també el xassís, que de sèrie respon a aquesta especificació, amb la suspensió rebaixada i més aplom sobre l'asfalt. Ara bé, qui no la vulgui així, la podrà demanar en configuració més estàndard, com a opció però sense sobrecost.

Estem convençuts que del Paceman, que Mini defineix com el primer crossover cupè en el segment de cotxes petits de gamma alta, se'n parlarà força quan arribi aquí a principis de primavera. Ho farà amb dos motors de gasolina –amb injecció directa, doble turbo i la distribució variable Valvetronic de BMW– i dos turbodièsel, tots quatre amb canvi manual de sis marxes.

MOTORS DE GASOLINA: Cooper.
1.598 cc. 122 CV i 160 Nm. Consum mitjà: 6 l/100 km. CO2: 140 g/km.
Cooper S.
1.598 cc. 184 CV i 260 Nm. Consum mitjà: 6,1 l/100 km. CO2: 143 g/km.
MOTORS DE GASOIL: Cooper D.
1.598 cc. 112 CV i 270 Nm. Consum mitjà: 4,4 l/100 km. CO2: 115 g/km.
Cooper SD.
1.995 cc. 143 CV i 305 Nm. Consum mitjà: 4,6 l/100 km. CO2: 122 g/km.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,115/1,786/1,522 m.
PREU:
De 24.700 euros (Cooper) a 32.200 euros (Cooper SD ALL4).
WEB:

La màxima expressió

Si el Mini Paceman va cridar l'atenció en la seva presentació en societat, el mes passat al Saló de Los Angeles, més comentaris ha generat encara la versió John Cooper Works, aquest mes al de Detroit. N'hi ha prou amb un cop d'ull per veure fins a quin punt imposa el seu aspecte esportiu, reforçat per les llandes de 18 polzades i el deflector que allarga el sostre. En aquest cas, la potència del motor 1.6 de gasolina puja fins a 218 CV i el parell a 280 Nm a partir de 1.900 rpm. Valors tramesos a l'asfalt mitjançant un canvi de sis marxes –manual de sèrie i opcionalment automàtic– i la tracció total ALL4. El xassís, les suspensions i els frens han estat degudament optimitzats.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.