Vuitena generació de la Guzzi més americanitzada
Nascuda l'any 1971 i confirmada com un dels símbols de les motos típicament americanes, la Guzzi Califòrnia arriba a la seva vuitena generació respectant amb fidelitat el concepte original –grans dimensions, proporció entre les mides del dipòsit i del motor, forquilla davantera completament segellada o el perfil del seient– i dotada del motor bicilíndric de més cilindrada que s'ha fabricat fins ara a Europa: 1.380 cc (96 CV i 120 Nm). Muntada a mà a la fàbrica de Mandello del Lario, la versió Costum és la primera d'aquest estil equipada amb control de tracció, accelerador electrònic amb tres mapes de potència i il·luminació diürna de LED, elements tots ells també presents i més convencionals en la versió Touring, d'expressió més clàssica i ideal per als més viatgers. La distància entre eixos ha crescut 13,5 cm i arriba als 1,685 metres i les llandes, que recuperen l'alumini, són de 18 polzades la davantera i de 16 la posterior.