Lupa al consumidor
TV3 analitza la societat de consum i la seva sostenibilitat a la nova sèrie de Nous Formats ‘Lletra petita' que presenta Lídia Heredia
“Volem posar una lupa d'augment sobre els actuals hàbits de consum”, va explicar ahir la periodista Lídia Heredia en relació amb el nou programa Lletra petita amb el qual torna a fer-se càrrec d'un espai setmanal a TV3 i després d'haver cobert la baixa per maternitat de Núria Solé al Telenotícies migdia.
Lletra petita s'estrenarà el dimecres 6 de febrer a les 22.30h i està concebuda com una sèrie documental d'onze capítols, de 50 minuts cadascun amb la voluntat de és descobrir la lletra petita que hi ha en cada decisió de consum. El primer episodi debatrà si la crisi ha modificat els hàbits de consum dels ciutadans. A partir del segon, seran monogràfics. Des del menjar, amb aliments frescos i la indústria alimentària, les comunicacions, el transport i la mobilitat, el vestir, l'aigua, els medicaments, l'energia a la llar i també la banca.
El format del programa combinarà el plató, des d'on Lídia Heredia en un entorn blanc i uns grafismes de traç senzill, presentarà les dades i es donarà pas a diferents reportatges. Samantha Vall buscarà experts que aconsellin directament als ciutadans, entrevistarà els consumidors al carrer i proposarà experiments per demostrar o aclarir conceptes, i Juanra Bonet, afrontarà en primera persona reptes concrets de la vida quotidiana com ara provar un cotxe elèctric o viure sense mòbil. Bonet també buscarà contradiccions en el comportament de la gent. “Faig de conillet d'índies”, va dir Bonet en la presentació: “he comprat medicaments il·legals per internet, he remenat escombraries, he fet preguntes incòmode...i he après molt”. De la seva experiència, Samantha Vall en treu una conclusió: “tots plegats som contradictoris i és difícil fer-ho tot bé”.
Lletra petita també es completa amb diverses seccions com Preguntar-ho als avis on s'ha demanat a gent gran quins eren els seus hàbits de consum fa 50 o 60 anys. El professor de Comunicació de la UOC Lluís Pastor analitzarà alguns productes a través de la publicitat. Una altre de les seccion és una comparativa amb Dinamarca. Lídia Heredia va definir el programa com “entretingut, amè, distès i empàtic”: “Ens farà somriure sense perdre el rigor”.