Canals

L'estrella de brillantor taronja

La forta personalitat de l'Adventure es manté en la nova generació d'aquesta emblemàtica moto de KTM, ara dotada de més gestió electrònica, superior polivalència i més comoditat

Quan la tardor de l'any passat KTM va presentar al Saló Intermot la nova generació de l'Adventure, va cridar notablement l'atenció la diferència estètica respecte de la seva antecessora. I ara que aquesta moto ha arribat als concessionaris és quan tothom pot adonar-se que l'evolució és completa. La nova Adventure és més ergonòmica, ofereix més bona protecció aerodinàmica al conductor i aquesta superior comoditat –que en definitiva és això– invita encara més a triar-la com a companya de viatges llargs. Només cal equipar-la amb maletes i decidir la ruta, sense ni tan sols pensar en eventuals condicionants.

Superior comoditat també si ens referim a conducció, conseqüència de la gestió electrònica que li ha estat aplicada, una bona mostra de la qual es troba en el mode off road per a l'antiblocatge de frens i el sistema de control de tracció Multilevel. El motor continua sent el clàssic bicilíndric de 1.195 cc, lleuger, amb accelerador electrònic i ara més lineal en l'entrega de potència, resultat de l'actualització realitzada igualment en el sistema que el gestiona.

MOTOR:
Bicilíndric. 1.195 cc. 4 temps.
POTÈNCIA:
150 CV a 9.500 rpm.
PARELL:
12,7 kgm a 7.500 rpm.
ALIMENTACIÓ:
Injecció electrònica.
ENGEGADA:
Elèctrica.
CANVI:
6 marxes.
XASSÍS:
Tubular, d'acer amb cromomolibdè.
SUSPENSIONS:
Forquilla WP / Amortidor WP Monoshock.
FRENS:
Doble disc 320 mm / Disc 267 mm.
DISTÀNCIA ENTRE EIXOS:
1,560 m.
ALTURA DEL SEIENT:
0,860 / 0,875 m.
PES:
212 kg.
PREU:
14.008 euros.
WEB:

R: caràcter més esportiu

La versió R de la KTM 1190 Adventure té un caràcter més esportiu i va dirigida fonamentalment als que volen donar a aquesta moto una funció més tot terreny que de circulació sobre l'asfalt. Per això la R va equipada de sèrie amb pneumàtics d'enduro –per descomptat, aptes també per a l'asfalt– i de mides diferents, monoamortidor posterior completament regulable i una gestió electrònica del motor que sense variar-ne les constants està més enfocada cap a la conducció off road. Estèticament, diferenciar l'Adventure R és d'alló més fàcil. N'hi ha prou fixant-se en la combinació de colors blanc i negre de la carrosseria o en la vistosa tonalitat taronja del xassís.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.