Canals

I ara, qui li posa els límits?

Com si no en tingués prou amb la moto de sèrie de més alta cilindrada, Triumph l'ha alliberat ara del limitador de parell. Mana, doncs, el conductor

Era l'any 2010 quan Triumph va presentar la Rocket III, la moto de sèrie de més alta cilindrada del món. Qui sap si pensant que aquest argument podria intimidar els conductors de tan portentosa moto –o bé per tenir un altre argument més endavant, com així ha estat– la marca de Hinckley va decidir limitar electrònicament el parell del motor en les tres primeres marxes. Ara, però, ha arribat el moment de donar llibertat total d'acció i suprimir el limitador, amb la qual cosa la nova Rocket III Roadster que el públic va veure per primera vegada a principis d'any al Saló de Nova York i que arribarà aquí aquesta primavera allibera tot el seu poder, que no és precisament poc, des del precís moment en què el conductor cargola el puny del gas en primera marxa.

No cal ni dir que sense cap restricció imposada, la resposta en acceleració i recuperació és encara més contundent i depèn no de l'electrònica sinó simplement del ritme amb què el conductor faci girar el seu canell dret. Pel xassís no cal patir, perquè està al nivell que cal. Ni tampoc per les suspensions –realitzades per Kayaba i ajustables– ni pels frens, amb ABS de sèrie. De fet, tant pel rendiment de la part cicle com per la posició al manillar, aquesta moto és força més permissiva en carreteres sinuoses que el que fan suposar la seves descomunals cilindrada, dimensions i pes.

MOTOR:
Tricilíndric. 2.294 cc. 4 temps.
POTÈNCIA:
151 CV a 5.750 rpm.
PARELL:
225,4 Nm a 2.750 rpm.
ALIMENTACIÓ:
Injecció seqüencial.
ENGEGADA:
Elèctrica.
CANVI:
5 marxes.
XASSÍS:
Tubular. Doble biga d'acer.
SUSPENSIONS:
Forquilla 43 mm / Doble amortidor.
FRENS:
Doble disc 320 mm/Disc 316 mm.
LLARGADA:
2,500 m.
DISTÀNCIA ENTRE EIXOS:
1,695 m.
ALTURA DEL SEIENT:
0,750 m.
PES:
334 kg.
PREU:
18.395 euros.
WEB:

Identitat ben definida

Triumph ha dotat la nova Rocket III Roadster d'un aspecte més agressiu, en canviar el cromat habitual d'uns quants components pel color negre. Pel que fa al color de la moto, es pot triar entre negre mat –amb doble franja blanca– o brillant, amb la franja vermella.

Lectura clara i precisa

El quadre d'instruments manté perfectament la consonància amb l'estil clàssic d'aquesta moto d'altes prestacions. Combina informació analògica i digital, i és senzill i intuïtiu. Entre altres funcions informa del nivell de gasolina, la marxa engranada i l'hora.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.