La fortalesa es manifesta a l'interior
Ja no cal esperar més per disposar d'un Subaru Outback amb motor turbodièsel i transmissió automàtica. Una encertada configuració amb què el potencial d'aquest model va molt a més
Ben segur que el tipus de client del Subaru Outback es fixa més en el contingut i els valors tradicionals de la marca japonesa, com ara robustesa, motor boxer, tracció total i polivalència d'ús, que en l'embolcall. Per això, l'actualització que Subaru ha fet del model capdavanter de la seva gamma es nota més en el fons que en les formes. I és que per fi l'Outback –model present a Europa des de l'any 1996 i del qual el 2009 va arribar l'actual quarta generació– associa el motor boxer turbodièsel i la tracció total AWD amb la transmissió automàtica CVT Lineartronic, una configuració que, més enllà de ser única al món, es trobava a faltar. Per això, Subaru confia a guanyar nous clients amb la versió automàtica de l'Outback 2.0D i elevar aquest any les vendes de l'Outback al mercat estatal a més de 400 unitats, aproximadament el doble que el 2012.
Set marxes.
Les diferències entre les dues generacions d'aquesta transmissió automàtica es noten des del primer moment. Si en l'Outback 2.5i la resposta és la típica del variador continu, la resposta en el turbodièsel és molt més contundent, resultat tant del superior parell com de disposar d'una marxa més. Una combinació que li escau molt bé a aquest cotxe de grans dimensions i notable amplitud, amb 20 cm d'altura lliure per si cal sortir de l'asfalt i amb repartiment variable de la tracció, segons les necessitats.
L'enginyeria passa al davant de l'estètica
Ja hem comentat que en la posada al dia de l'Outback, Subaru s'ha centrat molt més en l'enginyeria –eficiència dels motors, aplom sobre l'asfalt i potenciació de la seguretat– que en les qüestions merament estètiques. Per això mateix, les diferències visuals de l'Outback 2013 queden limitades als retocs en la calandra frontal, els llums de boira (més grans), els para-xocs i les llandes. Diríem que són prou per donar una aparença de més robustesa. I dins l'ampli i confortable habitacle s'ha buscat donar una imatge general més esportiva a partir de noves tonalitats en els teixits i al davantal, i s'ha situat el botó del fre de mà elèctric més a l'abast del conductor. També s'ha canviat el disseny i la funcionalitat del volant, s'ha millorat la lectura del quadre d'indicadors amb l'ús del cristall líquid, i ara es disposa d'un sistema de navegador d'última generació amb més possibilitats de connectivitat.