Treure suc al web per vendre més
Maximitzar els recursos que donen les tecnologies és un aliat per a l'‘e-comerç' però també per a la botiga tradicional
Un estudi d'Ofertia destaca que les eines digitals beneficien el comerç tradicional
Fotos de poca qualitat i una gestió amateur del web taquen
la credibilitat
Internet i les eines digitals no maten el comerç tradicional sinó que li donen aire. Almenys així ho conclou Ofertia, el web especialitzat a rastrejar ofertes en els catàlegs i fullets de les cadenes comercials, a partir d'una enquesta a 9.500 usuaris d'entre 25 i 45 anys. El resultat de la consulta posa en relleu que tres de cada quatre visitants del web d'Ofertia usen els mitjans digitals per informar-se de preus, promocions, ofertes i característiques del producte per, després, acudir a la botiga física a comprar. Ofertia manifesta així que eines pròpies de l'e-comerç (com ara l'exposició de productes a la xarxa) no necessàriament reverteix en una compra en línia i enterra la compra a les botigues de carrer, sinó que, si són ben aprofitades, aquestes eines també dinamitzen el comerç tradicional.
Ara bé, quan és que són ben usades i són realment funcionals? Partint de la base que les xarxes socials i els sistemes de gestió de l'opinió dels clients actuen com a aparador i altaveu i, per tant, tenen influència en el procés de decisió de compra, la Universitat Rovira i Virgili va convocar recentment a Vila-seca una jornada per tractar la correcta gestió del canal en línia per fer vendes.
El debat el convocava la Facultat de Turisme i bona part del públic i dels discursos tenien interès a deixar paleses claus per atraure clientela cap a l'hostaleria i el sector turístic, però, en definitiva, l'optimització de recursos i d'eines digitals per aconseguir atreure l'atenció del client potencial és igualment vàlida per a qualsevol iniciativa relacionada amb la maximització de vendes per comerç en línia o e-comerç.
Amb independència del sector que sigui, es tracta de trobar la fórmula que dóna atractiu suficient a un producte o servei per fer-lo destacar per sobre de la resta i aconseguir, primer, retenir el possible client i, després, motivar-lo a pitjar el botó de comprar.
Fer-ho fàcil.