Canals

Hi ha vida més enllà del dièsel

Cada vegada és més freqüent comprovar que consumir poc i contaminar menys han deixat de ser cosa exclusiva dels motors de gasoil. L'1.4 TFSI del nou Audi A3 n'és un exemple convincent

Quin és el principal reclam del nou Audi A3? Evidentment, l'estètica hi representa un bon paper, amb la calandra frontal tipus Single Frame com a protagonista, els llums de dia de led en forma de V tombada –a l'estil del Q3– i uns passos de roda un pèl sobredimensionats i que juntament amb el deflector posterior i la doble sortida d'escapament –cromada– incrementen el toc esportiu. Això pel que fa a la carrosseria. Si anem a l'interior no cal ni dir que ens trobem amb la qualitat habitual d'un producte d'Audi, uns seients confortables i un còmode accés als del darrere, tot i que aquí sempre jugarà amb avantatge la versió Sportback de cinc portes.

Hem començat, però, preguntant sobre els reclams del nou A3. I deixant de banda les consideracions anteriors de tipus visual podem assegurar que el nou motor 1.4 TFSI n'és un. I és que a banda de la denominació té ben poc a veure amb el seu homònim de l'anterior generació d'aquest model. El bloc és d'alumini –abans, de ferro–, té 5 cc més i les cotes de diàmetre per carrera també han variat. Els resultats són evidents: malgrat que el nou 1.4 TFSI ha perdut 3 CV de potència, ara l'entrega és constant entre 5.000 i 6.000 rpm (règim superior a l'anterior) i el parell, que es manté invariat en 200 Nm, arriba a les 1.400 rpm, 100 menys que abans.

Tot això reverteix en un superior confort de conducció i una disminució del consum i les emissions de CO2, que com que no superen els 120 g/km alliberen de pagar l'impost de matriculació. De segur que amb aquest propulsor n'hi ha prou per satisfer les necessitats de la majoria de conductors del nou Audi A3. Funciona amb molta suavitat i és silenciós, fins i tot en conducció esportiva. I no la trobarà a faltar qui estigui acostumat a la resposta dels motors de gasoil en recuperacions des de règims baixos. Si comparem preus, només costa 200 euros més que el mateix A3 Attraction amb motor 1.6 TDI de 105 CV.

Més aplom.

La suspensió de sèrie és còmoda i fa bé la seva feina. Però com que al client d'Audi li sol agradar una conducció més aviat dinàmica, val la pena gastar 260 euros més i disposar de la suspensió esportiva. I qui encara en vulgui més, es pot decidir per la S-Line –més radical i per un preu de 665 euros–, que forma part d'un complet assortiment per configurar el nou A3 totalment a gust del seu propietari.

MOTOR:
1.395 cc. 4 cilindres / 16 V. Injecció directa i turbo.
POTÈNCIA:
122 CV a 5.000 rpm.
PARELL:
200 Nm a 1.400 rpm.
CANVI:
Manual, 6 marxes.
SUSPENSIONS:
McPherson / Eix de quatre braços.
FRENS:
Discos ventilats / Discos sòlids.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,237 / 1,777 / 1,421 m.
PES:
1.175 kg.
DE 0 A 100 KM/H:
9,3 s.
VELOCITAT MÀXIMA:
203 km/h.
CONSUM MITJÀ:
5,2 l/100 km (gasolina 95).
EMISSIONS DE CO2:
120 g/km.
PREU:
24.020 euros (Attraction).
WEB:

A l'abast de la mà

Del nou Audi A3 cal destacar la facilitat d'ús del sistema MMI (Multi Media Interface). Amb el colze ben acomodat en el reposabraços central, el conductor té tots els comandaments perfectament al seu abast. Hi ha pocs botons i són totalment intuïtius.

Espai més que suficient

El maleter del nou A3 té un volum útil de 365 litres en configuració normal. El seu terra es pot ajustar en dues altures, una a la mida de la boca de càrrega i l'altra, més fonda per aprofitar al màxim l'espai disponible. Plegant els seients del darrere, la capacitat puja a 1.100 litres.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.