Canals

Tan fi com la seda

Millorar l'anterior Mazda6 no era fàcil, però la marca japonesa ho ha resolt amb nota alta fusionant disseny expressiu i tecnologia innovadora

El nou Mazda6 és tot un exponent del que la marca japonesa denomina disseny Kodo (ànima en moviment), inspirat en els moviments instantanis dels animals salvatges. D'aquí vénen l'expressivitat i el dinamisme que desprèn aquest model, tant si ens fixem en la carrosseria Sedan de quatre portes com si contemplem la Wagon. I el que el nou Mazda6 amaga sota la seva atractiva presència encara és més interessant i es resumeix amb dues paraules: tecnologia Skyactiv, amb les quals Mazda resumeix la millora dels motors, les transmissions i el xassís.

Compressió a 14:1.

Quan fa uns mesos vam saber les dades tècniques del Mazda6, el que més ens va cridar l'atenció va ser la compressió a 14:1 dels nous motors: extraordinàriament alta en el 2.0 de gasolina i la més baixa del món per a un propulsor de gasoil, en aquest cas el 2,2 en versions de 150 i 175 CV. Com es manifesta això en el seu funcionament? En el 2,2 de 150 CV, el que vam provar, amb una admirable suavitat a ritme de creuer constant en vies ràpides. O amb una enèrgica pujada de voltes fins més enllà de les 4.500 rpm en conducció dinàmica en zones de corbes, on, amb una direcció que gira completament en 2,57 voltes del volant, suspensions força més fermes que toves i distàncies de frenada molt curtes, l'agilitat d'aquest cotxe és superior al que fan pensar les seves mides.

A l'alta finesa de funcionament del motor i el canvi s'hi afegeix el bon aïllament acústic de l'habitacle, on la qualitat dels materials i acabats és inqüestionable, i l'amplitud la notaran especialment els ocupants de les places posteriors –ara amb banqueta més llarga i respatller més alt–, resultat dels 2,83 metres de distància entre eixos, una de les més grans del segment. I el maleter no es queda curt: 489 litres en el Sedan i 522, ampliables fins a 1.664, en el Wagon.

MOTOR: 2.191 cc. 4 cilindres / 16 V Injecció directa i doble turbo de geometria variable. POTÈNCIA: 150 CV a 4.500 rpm. PARELL: 380 Nm a 2.000 rpm. CANVI: Manual, sis marxes. SUSPENSIONS: McPherson / Multibraç. FRENS: Discos ventilats 297 mm / Discos massissos 278 mm. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 4,870 (4,805) / 1,840 / 1,450 (1,480) m. PES: 1.405 (1420) kg. DE 0 A 100 KM/H: 9,1 segons. VELOCITAT MÀXIMA: 210 km/h. CONSUM MITJÀ: 3,9 (4,4) l/100 km (gasoil). EMISSIONS DE CO2: 104 (116) g/km. PREU: 29.430 euros (Style, canvi manual). WEB: www.mazda.es. Entre parèntesis, valors corresponents a la versió Wagon.

A la recerca de la màxima eficiència

Tot en el nou Mazda6 està enfocat a aconseguir la millor relació entre prestacions i consum de combustible. D'aquí vénen la inhabitual –per ara– compressió dels motors, el fre regeneratiu i-Eloop –que la marca japonesa estrena en aquest model– o la disminució de pes d'una carrosseria més robusta que la del model anterior, perquè amb la seguretat no s'hi juga. En aquest sentit, tota la gamma del nou Mazda6 s'equipa de sèrie amb el sistema de frenada automàtica en ciutat i quan circula per sota dels 30 km/h. I pot incloure altres dispositius de seguretat, com ara el control automàtic de distància amb el vehicle del davant, frenada d'emergència en carretera, alerta de canvi involuntari de carril, assistent d'angle mort i il·luminació adaptativa. Per a empreses, autònoms o rènting, Mazda ha posat en marxa l'oferta Business d'aquest model, amb un significatiu descompte del 16%.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.