Canals

A la moda, amb estil propi

Com que el concepte de «crossover» urbà és el que es porta actualment, el Peugeot 2008 ha arribat al mercat en el moment ideal i disposat a fer valer els seus reclams: atractiu i polivalència

Els vehicles de petites dimensions i estil SUV acaparen cada vegada més les preferències del públic i a Europa representen un 20% de les vendes del segment B, percentatge que ben segur anirà a més. I és que són uns automòbils molt d'acord amb el que ara demana la majoria de la gent: menuts per fora però amplis i modulables per dintre, amb personalitat pròpia i d'accés més fàcil que en un turisme, polivalents d'ús i, per rematar-ho tot, amb preu de compra i manteniment d'acord amb la situació econòmica actual.

El Peugeot 2008, un model que la marca francesa defineix com a crossover urbà i que serà present als cinc continents, compleix perfectament tots els requisits. I, per tant, agrada; a finals de juny, un mes després de l'inici de la seva comercialització, la xifra d'unitats venudes al mercat estatal superava ja el miler. Amb la particularitat que les versions més demanades (en un 75%) són les més altes de gamma, és a dir l'e-HDi de 115 CV i l'equipament Allure, dotat de sèrie amb climatitzador dual, sistema Grip Control, filets de llums de led al quadre d'instruments i al sostre, seients davanters esportius, etcètera. Tot això, afegit als llums de dia de led, al limitador de velocitat i el control d'estabilitat presents en tota la gamma, i als llums de boira, assistent d'arrencada en pujada, kit de mans lliures i pantalla tàctil per a la ràdio disponibles en el segon nivell (Active).

Al 2008 se'l pot considerar un derivat del Peugeot 208, amb qui comparteix plataforma, qualitat de construcció i sensacions de conducció, i respecte del qual és 20 centímetres més llarg i 9,6 més alt. I com que la seva utilitat va més enllà de la d'un típic urbanita que també surt a la carretera, té 2,5 cm més d'altura lliure sobre el sòl per donar més confiança a qui s'animi a fer-lo transitar fora de l'asfalt. Si ens referim al pes, és un centenar de quilos més lleuger que el 207 SW, la referència més comparable.

El 2008 també comparteix amb el 208 la innovadora combinació entre el volant més petit i el quadre d'instruments sobreelevat, que el conductor veu sense gairebé apartar els ulls de la carretera. I també té detalls propis, com ara els llums davanters o la curta i peculiar palanca del fre de mà. Ara mateix, la gamma del Peugeot 2008 consta de quatre motors però n'arribaran més. I el 2016 estrenarà el Hybrid Air, que associarà gasolina i aire comprimit per arribar a un consum mitjà de només 2,9 l/100 km.

MOTORS DE GASOLINA: 1.2 VTi.
1.199 cc. 82 CV i 118 Nm. Consum mitjà: 4,9 l/100 km. CO2: 114 g/km.
1.6 VTi.
1.598 cc. 120 CV i 160 Nm. Consum mitjà: 5,9 l/100 km. CO2: 135 g/km.
MOTORS DE GASOIL: 1.6 e-HDi 92.
1.560 cc. 92 CV i 230 Nm. Consum mitjà: 4,0 l/100 km. CO2: 103 g/km.
1.6 e-HDi 115.
1.560 cc. 115 CV i 270 Nm. Consum mitjà: 4,0 l/100 km. CO2: 105 g/km.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,159 / 1,829 / 1,556 m.
PREU:
De 13.690 euros (2.8 VTi Acces) a 19.990 euros (1.6 e-HDi 115 Allure).
WEB:

I aquestes línies?

El Peugeot 2008 no és una excepció en l'actual tendència de dotar l'interior dels vehicles compactes d'un fort reclam visual que els aporta una atmosfera especial. En aquest cas criden l'atenció les línies en el recobriment interior del sostre, que ressegueixen les ondulacions de la carrosseria i a la nit reflecteixen una delicada llum blanca de leds.

Tracció optimitzada

El 2008 és un dels vehicles de Peugeot que disposen del denominat Grip Control, un sistema que, associat als pneumàtics M+S muntats en llandes de 17 polzades, millora la motricitat quan se circula amb baixes condicions d'adherència. Només fent girar aquesta rodeta, el conductor pot triar entre cinc modes de funcionament. Més senzill, impossible.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.