Canals

Algú havia de ser el primer

Amb la posada en escena de la versió familiar del nou Auris, Toyota és la primera marca que ofereix un vehicle híbrid amb aquest tipus de carrosseria dins un segment molt rellevant

Amb l'Auris Touring Sports, Toyota passa a competir entre els models familiars del segment C, que globalment és dels més importants en volum i imatge. Aquesta versió arriba set mesos després del llançament del nou Auris i la marca japonesa aprofita l'avinentesa per ser la primera que proposa un vehicle d'aquestes característiques amb propulsió híbrida, la qual encapçala una gamma amb dos motors turbodièsel i un de gasolina. És clar que avui dia el reclam dels sistemes híbrids és poderós i l'assortiment de Toyota n'és un bon exemple, amb sis models als mercats europeus i unes perspectives de creixement importants els dos pròxims anys. Pel que fa a l'Auris Touring Sports, es preveu que la versió híbrida acapararà el 45% de les vendes d'aquest model.

De la notable evolució en disseny exterior que va presentar el nou Auris se'n beneficia la versió Touring Sports, 28,5 centímetres més llarga i amb menys altura respecte del sòl –per millorar l'estabilitat–, disponible exclusivament de color blanc perlat i amb els pilars laterals enfosquits per aconseguir un superior efecte estilitzat. L'interior fa bon efecte però se li troba a faltar un toc més modern i coherent amb el dinamisme extern, punt on ens consta que els dissenyadors de la marca ja posen fil a l'agulla. L'increment de llargada repercuteix molt més en la capacitat del maleter (530 litres en configuració normal) que en el que poden notar els passatgers de les places posteriors. Amb la particularitat que com que la versió híbrida té la bateria sota la banqueta del darrere, el seu volum útil de càrrega no varia respecte de les versions amb propulsió convencional.

Molt suau.

Si una paraula defineix bé la sensació que ofereix en marxa la versió híbrida de l'Auris Touring Sports aquesta és suavitat. Tant en tacte de la direcció com quan el vehicle roda en carretera a ritme de creuer. I si se li demana una resposta enèrgica no s'altera més del compte i continua anant a la seva. Pel que vam poder comprovar en la presentació d'aquest cotxe, qui vulgui un comportament més dinàmic el trobarà en el motor 2.0 turbodièsel, amb canvi manual. El TS Hybrid, però, pot circular en mode elèctric en curtes distàncies i tant el consum com el manteniment són menors.

VERSIONS: TS HYBRID. 1.798 cc (gasolina) + motor elèctric. 136 CV i 207 Nm. Consum mitjà: 3,7 l/100 km. CO2: 85 g/km. TS 130. 1.598 cc (gasolina). 132 CV i 160 Nm. Consum mitjà: 6,1 l/100 km. CO2: 140 g/km. TS 90D. 1.364 cc (gasoil). 90 CV i 205 Nm. Consum mitjà: 4,2 l/100 km. CO2: 109 g/km. TS 120D. 1.998 cc (gasoil). 124 CV i 310 Nm. Consum mitjà: 4,4 l/100 km. CO2: 115 g/km. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 4,560/1,760/1,475 (amb rails al sostre) m. PREU: De 16.741 euros (TS 130 Active) a 24.460 euros (TS Hybrid Advance), descompte promocional inclòs. WEB: www.toyota.es.

Tres nivells

El Toyota Auris Touring Sports es comercialitza en nivells d'acabat Live, Active i Advance, tots amb climatitzador i assistent d'arrencada en pujada de sèrie. L'Active, amb sistema Toyota Touch (informació i entreteniment), permet optar per packs addicionals, com ara el que inclou el sostre panoràmic. El nivell Advance inclou control intel·ligent dels llums de carretera –els davanters de xenó i direccionables– i assistent d'aparcament.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.