TMB posa 24 trens en hora punta a l'L1 del metro per cobrir el buit de rodalies
La meitat dels usuaris habituals de l'L5 eviten el primer dia les estacions afectades pel tall d'obres
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) encara no ha recollit les dades d'increment del nombre de passatgers a l'L1 del metro però preveu que seran ben apreciables perquè la línia funciona «en la màxima capacitat» en hora punta, una excepció tractant-se de la primera setmana d'agost, un mes en què la demanda de passatge es redueix i també la freqüència de pas de combois. Aquest agost, però, serà diferent, almenys durant la primera quinzena. Per les obres de renovació de la catenària als onze quilòmetres de túnel entre Sants, Plaça de Catalunya, Arc de Triomf i Clot-Aragó, els trens de rodalies han deixat de circular entre aquestes estacions i afecten uns 60.000 passatgers diaris segons els càlculs de Renfe, i la línia 1 s'ha convertit en la principal alternativa per fer el transbord entre Sants i les estacions de Clot-Aragó i Sant Andreu Arenal, on finalitzen el seu recorregut pel nord les línies de rodalies del Maresme, Vic, Manresa i el Vallès.
Fins al dia 16
Fins al dia 16, les estacions de Fabra i Puig i Clot del metro faran aquesta funció. A partir del 17, els serveis de rodalies del Vallès, Vic i Manresa recuperaran la normalitat i només el canvi de catenària al ramal entre Arc de Triomf i Clot-Aragó continuarà afectant la línia del Maresme fins al dia 23. Amb tot, la línia de Mataró és l'única que té, a més de l'L1 del metro, l'alternativa de la C2 de rodalies que des de Clot-Aragó va fins a Sants pel túnel en servei de Passeig de Gràcia. Per altra banda, ahir començava a l'L5 del metro el tall per obres del tram entre les estacions de Collblanc i Can Boixeres i el dispositiu amb trajectes alternatius ha creat malestar entre els usuaris. Alguns passatgers s'han queixat que en aquestes dues estacions on finalitza el servei de tren, cal sortir al carrer i caminar uns centenars de metres per accedir als busos que porten a les estacions de metro, rodalies i tramvia que permeten reprendre el trajecte. La Generalitat ha posat en servei busos a les quatre estacions afectades pel tall: Collblanc, Pubilla Cases, Can Vidalet i Can Boixeres. La Generalitat calcula que a l'estiu utilitzen l'L5 en el tram tallat unes 35.000 persones però, segons el director general de Transports Públics de la Generalitat, Manel Villalante, ahir els usuaris que van accedir a les estacions afectades van ser la meitat dels habituals, un volum que demostra que molts clients han optat directament per les alternatives ja des del primer dia.