Una T-10 per abaratir els viatges en bus a Barcelona
Reduiria un 50% el preu del bitllet des de municipis de fora de l'ATM
Per ara no beneficiarà les connexions amb Girona
La secretaria de Transport i Mobilitat estudia la implantació d'un nou títol de transport per als usuaris habituals de les línies d'autobús que connecten la demarcació –sobretot els municipis costaners de la Selva i l'Empordà– amb Barcelona. La T-10/120 permetrà fer una desena de trajectes en un termini màxim de quatre mesos, amb l'avantatge que el cost del viatge, segons va avançar ahir el subsecretari de Transport, Benjamín Cubillo, s'abaratiria gairebé un 50%.
Cubillo va definir la mesura com un “primer pas” cap a la integració tarifària dels municipis gironins exclosos de les zones actuals, un projecte que hauria d'haver entrat en funcionament l'any passat però que s'ha endarrerit per les restriccions de pressupost. Tot i això, encara resta supeditada a l'aprovació dels nous comptes de la Generalitat pel 2014. Pel que fa a la subvenció d'una part del cost dels trajectes entre Girona i les poblacions de fora de l'ATM, però, encara no hi ha data.
En una jornada del Cercle d'Infraestructures sobre la mobilitat interurbana a la Costa Brava, el president de Moventis, Miquel Martí, va lamentar que la manca de subvenció per a línies com ara la que uneix Barcelona amb Sant Feliu, Palamós, Palafrugell i l'Escala els situa en desavantatge amb serveis com el ferroviari: “Es pot competir en temps de trajecte amb Renfe, però no en preus”, va lamentar.
LA XIFRA
Més carrils per al bus, de Sant Feliu a Palamós
A banda del preu del trajecte, hi ha usuaris que tampoc troben competitiu el bus a l'estiu perquè una part de l'itinerari per la Costa Brava central passa per eixos molt transitats. Per això, Martí va reivindicar la proposta de Sarfa per habilitar carrils bus a Sant Feliu, Platja d'Aro i Palamós, cosa que implicaria estrènyer trams de voreres o suprimir places d'aparcament.