Mataró
Receptes per poder canviar el món
Cada mes, Mataró aprofundirà en la reflexió d'un valor que estarà lligat a un personatge històric de la ciutat
Cares conegudes de la ciutat parlen de la necessitat que l'ètica s'estengui a tota la societat
una versió en català del clàssic d'Eric Clapton Change the world va encetar ahir l'estrena en societat de la campanya Mataró, ciutat de valors, que vol convertir la capital del Maresme durant el 2014 en un fòrum de debat sobre l'ètica i els codis de conducta que poden fer una societat millor. L'alcalde, Joan Mora, va destacar que “cal treure's la cuirassa i ser idealistes”, i va fer bandera de la riquesa que la ciutat ofereix en àmbits tan diversos com la cultura, el patrimoni o el teixit social. Actuacions musicals i escèniques –amb presència de personatges del passat inclosa–, projeccions, parlaments i cares conegudes de mataronins com els actors Joan Pere i Jordi Bosch, l'escultor Manuel Cusachs, el representant d'Unió de Pagesos, Pep Riera o la mediàtica Àvia Reme, que van ser convidats a parlar del compromís i de com l'aplicaven a la seva vida quotidiana. Aquest és només el primer dels valors d'una llarga llista que inclou també l'alteritat, l'esforç, la justícia, la sostenibilitat, el civisme, la cooperació, l'acollida, la identitat, l'experiència, la iniciativa i la il·lusió. Tots ells hauran de tenir la complicitat de les més de 600 entitats locals perquè la campanya arribi a tota la ciutat i esdevingui un referent. La iniciativa, amb un poder de convocatòria que va desbordar les previsions dels organitzadors, ha estat impulsada per l'Associació Valors i l'Ajuntament de Mataró. La cara visible de la campanya és una figura amb un cap desproporcionat en forma de cor. És la redefinició del malnom que els donen als mataronins. Uns capgrossos que tenen el cor tan gran com el cap.