Societat

HABITATGE

La PAH de Banyoles ocupa una hora l'oficina de Bankia

Una cinquantena de persones van forçar la convocatòria d'una reunió la setmana que ve per tractar dotze casos

Al voltant de cinquanta membres de la PAH de Banyoles, entre homes, dones i criatures, acompanyats dels regidors de la CUP i ICV, van irrompre ahir al vespre a l'oficina de Bankia de la ciutat quan estaven a punt de tancar. La intenció inicial era que durant la concentració es fes l'assemblea setmanal, que la PAH fa els dijous a cal Drac, però, després de demanar al director de la sucursal que ho gestionés, l'ocupació va servir sobretot perquè les dues parts decidissin fer una reunió per tractar la dotzena de casos de deutes que mantenen membres de la plataforma amb aquesta entitat. La trobada tindrà lloc dijous de la setmana que ve. La mobilització, que va durar una hora, va agafar per sorpresa el director i els tres empleats, que ja es disposaven a plegar. La gent de la PAH va cridar consignes i va fer sonar xiulets, però els del banc s'ho van agafar amb filosofia i no es van produir incidents remarcables. El director, molt dialogant, va insistir que l'oficina no tenia poder de decisió i que es limitaven a tramitar les peticions de dacions a les oficines de més rang. També els va explicar que precisament estaven a punt de tancar un acord amb l'Ajuntament per a la cessió de pisos propietat del banc per a habitatge social.

El cas de Salt

D'altra banda, la PAH de Salt va presentar ahir al·legacions per demanar que s'aturin els expedients administratius oberts per l'Ajuntament en contra de l'hort de l'anomenat bloc de Salt. El consistori ha requerit a la plataforma que retiri les tendes i altres elements que ha instal·lat al solar.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia