Badalona estrena un CAP tot esperant els especialistes
El centre d'atenció primària Gran Sol obre amb cinc metges de família
Els veïns reclamen més professionals
Dos anys després que finalitzessin les obres del centre d'atenció primària Gran Sol, l'equipament sanitari de Badalona ha pogut obrir les seves portes. Ho va fer ahir, enmig d'una important expectació (sobretot al matí) i donant servei a 7.800 veïns que fins ara eren atesos al CAP de Llefià, el més proper. Abans de finals d'any s'hi sumaran veïns del barri de Llefià que ara tenen com a centre de referència el CAP del barri veí de la Salut. L'equipament ha d'acabar donant servei a 23.000 veïns.
El CAP Gran Sol comença a fer camí amb cinc metges de família, l'equip d'infermeria i les treballadores socials. Haurà d'esperar uns mesos fins incorporar els metges especialistes, la gran reclamació de la plataforma veïnal en defensa de la sanitat pública i de l'associació de veïns de Sant Joan de Llefià-Gran Sol. El president d'aquesta entitat, Jordi Mesa, i un representant de la plataforma, Francisco Lillo, van coincidir ahir a reclamar un equip més ampli de professionals, ja que la zona ha guanyat en instal·lacions, però no pas en metges. Els cinc professionals amb què s'ha inaugurat el nou CAP provenen dels centres de Llefià i la Salut.
El doctor Jesús Comín, director del CAP Gran Sol, va assegurar ahir que Llefià i la Salut disposen dels metges que pertoquen als veïns en funció de la població, però va subratllar la importància de l'obertura del centre: “Tots estarem més ben repartits i treballarem de forma més confortable.” “A més –hi va afegir– molts veïns tindran el seu metge més a prop encara.” Comín va destacar la imminent arribada d'especialistes, fet que evitarà molts desplaçaments, alguns a la ciutat veïna de Sant Adrià de Besòs. A finals d'any s'hi instal·laran les especialitats de cirurgia, aparell digestiu i dermatologia, a més de les llevadores.
El CAP Gran Sol, que deu el seu nom al fet que s'ha aixecat en un parc que duu aquest nom, també oferirà atenció en matèria de salut mental, amb una unitat pròpia.
Dilluns de pacients i de curiosos
Les hores compreses entre les 9 del matí i les 12 del migdia van concentrar el nombre de visites més gran al nou CAP de Badalona, segons el seu director, el doctor Jesús Comín. Alguns pacients tenien hores concertades, però també hi va haver persones que s'hi van acostar per conèixer la nova instal·lació, per confirmar que havien estat canviats de centre (els veïns han estat informats per carta) i fins i tot per esbrinar quina cara feia el seu nou metge.