Promoure l'hàbit de llegir a través de dues piràmides
El nou pla d'Ensenyament per incentivar els lectors vol que els alumnes redefineixin les piràmides
Els centres rebran cartells i propostes didàctiques
La piràmide de la lectura és la novetat que va presentar ahir el Departament d'Ensenyament per incentivar l'autonomia i els hàbits lectors entre els infants i joves. Els centres educatius rebran cartells i propostes didàctiques per afavorir les pràctiques entre l'alumnat, tant en l'educació primària com en la secundaria.
El mètode és senzill, proposa que nens i joves seleccionin una “dieta d'activitats lectores” i una “freqüència” per així adquirir o consolidar el seu hàbit lector. La nova campanya forma part de l'Impuls de la lectura, que té com a objectiu final millorar l'èxit escolar dels alumnes.
Les dues piràmides presentades (una per a primària i l'altra per a secundària) estableixen quatre nivells de freqüència: diàriament, un cop a la setmana, un cop al mes i un cop l'any. A la base de les piràmides s'hi troben, per exemple, portar un llibre a la motxilla, llegir una estona abans d'anar a dormir o tenir el carnet de la biblioteca.
Amb semblances amb altres iniciatives, com ara la piràmide de l'alimentació saludable i la de l'activitat física, la proposta d'Ensenyament vol ser totalment adaptable. Els mestres i professors formularan hipòtesis de com omplir cadascun dels nivells. D'aquesta manera, cada alumne reflexionarà sobre els seus hàbits lectors i desenvoluparà la seva autonomia en la matèria. Les famílies també s'hi veuen implicades, ja que pel departament són un actor important per fomentar les bones pràctiques.