Economia

La Teisa estrena 9 busos Exprés per unir Olot i Girona

L'empresa banyolina ha invertit 1,7 milions d'euros en la renovació de la flota, que ara ja formen 147 vehicles

El president de la companyia de transport de passatgers Teisa, Lluís Coromina, va presentar ahir davant l'estany de Banyoles els nou autobusos que acaba d'adquirir per reforçar la línia Exprés.cat que uneix Olot i Girona i que s'afegeixen als dos que ja es van incorporar el juliol passat a aquest servei promogut per la Generalitat. Acompanyat del conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila; de l'alcalde de la ciutat, Miquel Nogué, i del gerent de la Teisa, Àlex Gilabert, Coromina va remarcar l'important esforç inversor que ha dedicat la companyia a renovar i ampliar la seva flota, que actualment consta de 147 vehicles, la major part dels quals han estat adquirits els últims vuit anys (61 busos), amb un cost global de més de 12 milions d'euros.

Els nous vehicles presentats ahir, entre els quals hi ha un microbús i cinc autocars interurbans, han suposat una inversió, va concretar Coromina, de 1.715.000 euros, que va insistir a vincular a una política d'empresa que valora també el seu capital humà, amb una plantilla de cap a 200 treballadors. El màxim responsable de Teisa va aprofitar la presència del conseller per agrair l'“aposta clara” del departament pel transport públic a través de la implantació de la xarxa Exprés a tot el territori, de la qual l'empresa banyolina ha estat pionera a la demarcació de Girona. Des de la seva entrada en servei l'estiu passat, la línia Exprés entre Olot i Girona, amb setze expedicions diàries, ha transportat una mitjana de 4.000 viatgers al mes.

El conseller Santi Vila, que va felicitar-se que empreses com Teisa “facin bé la feina en les pitjors circumstàncies”, referint-se a la crisi i al fet que la Generalitat “paga tard i malament” les concessionàries, va confirmar l'aposta del govern per la mobilitat anunciant que la xarxa Exprés.cat, que “garanteix velocitat, confort, freqüència i fiabilitat”, permetrà a curt termini la posada en marxa de 40 línies interurbanes d'alta demanda, de les quals a Girona n'hi ha previstes sis: les que uniran Blanes i Lloret, Girona i Palamós (totes dues el 2015), Figueres i Roses, Girona i Santa Coloma de Farners, Girona i Lloret, i Girona i Torroella de Montgrí.

Créixer amb els salts d'aigua

A Lluís Coromina, administrador també d'Aigües de Banyoles, li agrada recordar que la Teisa va ser fundada fa quasi un segle pel seu avi, Joaquim Coromina, per tal d'aprofitar l'energia sobrera dels salts d'aigua que tenia en propietat. Es va estrenar el 13 de març de 1920 amb dos únics cotxes, uns òmnibus elèctrics que cobrien el trajecte de Banyoles a Girona disputant-se la carretera amb els carros de mules i cavalls. Tot i els avenços tecnològics, la companyia ha conservat al llarg del temps la mateixa sigla dels seus orígens: Transports Elèctrics Interurbans SA. L'alcalde de Banyoles, Miquel Noguer, va referir-se al caràcter emprenedor de la família recordant també Miquel Coromina, el pare de l'actual president, i subratllant els estrets vincles amb Banyoles, visibles en el mateix color “blau d'estany” dels seus autobusos, va dir.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.