La UdG estrena nova imatge per afrontar nous reptes
La marca de la UdG, que substitueix el logotip del 1992, s'adapta als temps i tecnologies actuals i vol ser un instrument per projectar la universitat, sense renunciar als seus atributs característics
L'àliga, el símbol, la marca de la Universitat de Girona (UdG), que, amb matisos subtils, ha servit des del 1992, i gràcies a la dissenyadora Núria Duran, d'element identificador com a marca corporativa, va estrenar ahir noves ales. El nou disseny adaptat als nous temps i tecnologies, però sense renunciar al seu passat –s'inspira en l'escut dels Àustria, del segle XVI, que presideix el recinte de les Àligues)–, vol ser una element identificador, unificador i, molt especialment, preparat per als nous reptes de futur.
Ahir, la vicerectora de desenvolupament normatiu, governança i comunicació, Gemma Geis, –acompanyada de Josep Llach, coordinador de comunicació–, va destacar la importància d'haver afrontat aquest repte. Geis va explicar que la marca inclou un plantejament de l'ordenació dels “espais” universitaris i la cerca d'un criteri homogeneïtzador que transmeti el compromís d'un tot: un servei públic d'un alt nivell d'excel·lència. “La UdG ha crescut i els temps han canviat. La nova imatge de la UdG entén aquest repte i funciona com una cúpula que acull i com un trampolí que projecta”, va dir.
Aquesta és l'aposta que afronta la UdG en ple treball per obrir-se a la societat, continuar reforçant la qualitat dels estudis i la seva internacionalització o la captació de talents.
Un pas per obrir la universitat a la societat va ser l'elaboració de la Guia d'experts . Aquest és el detonant que obre la porta a treballar la nova imatge, desencadenat el procés del treball.
A partir d'un estudi de marca dut a terme amb participació de la comunitat universitària, es van descriure, analitzar i agrupar totes les essències com les necessitats de la institució, en relació tant amb la mateixa UdG com amb la seva presència en l'entorn.
Un cop fet aquest estudi, es proposa una nova imatge que conté les idees de reductibilitat i adaptació a nous suports i formats, de manera especial a la comunicació que es desprèn de l'univers digital, que reclama un tractament diferenciat i essencial de la imatge, adaptat especialment als requeriments de les xarxes socials i, també, al marxandatge. En conseqüència, s'avança cap a una visió més minimalista del logotip, una preeminència de la marca UdG i un criteri que tendeix més a l'abstracció, en la línia més moderna del disseny, i que valora la funció metonímica en la qual la part explica el tot.
Amb motiu del Saló de l'Ensenyament, la UdG presentarà la nova imatge, que presidirà l'estand de la fira, que se celebrarà del 18 al 22 de març.
LA DATA
“Ens adaptem als nous temps”
cap al nou disseny?
per projectar-la externament.