Societat

Moda

El vestit que no va desfilar

José María Peiró mostra al seu ‘atelier' el disseny que ha estat exclòs de la desfilada del 25è aniversari de Gaudí Núvies

L'homenatge esdevé més una aposta de futur que una retrospectiva

José María Peiró va organitzar un còctel al seu atelier de núvies de la Diagonal de Barcelona, dimecres, per mostrar el que anunciava com “el vestit que no desfila”. El dissenyador assegurava que se l'havia convocat a participar en la desfilada grupal que havia de commemorar el 25è aniversari del saló de núvies de Barcelona aquella nit al Palau de Pedralbes amb els vestits de 25 dissenyadors representatius, i finalment no se l'havia cridat tot i ser “gairebé” soci fundador del Gaudí Núvies: “M'he gastat uns diners per confeccionar el vestit, que ha elaborat el meu equip especialment per a l'ocasió, i havia buscat una model de París; així que ara vull ensenyar el resultat, encara que sigui a casa meva”, explicava a aquest diari.

Álex Estil·les, cap de l'agència responsable de l'esdeveniment, assumeix totalment el mea culpa: “Vaig comptar amb Peiró en un primer moment però m'hi vaig avançar massa. Havien de ser 25, i això és molt difícil de quadrar.” Estil·les explica que l'actual gestor del certamen, Fira de Barcelona, li va demanar que comptés amb firmes històriques, però també amb noms que estan actualment desfilant al saló, incloent-hi la convidada nord-americana, Houghton, i altres amb projecció de futur. És per això que en una desfilada que alguns esperaven retrospectiva, hi van participar dissenyadors acabats d'arribar a la passarel·la Gaudí, com Natalie Capell i Cristina Tamborero, una creadora que Estil·les considera “un jove valor a tenir molt en compte”.

La presència de noms nous s'hauria entès en positiu, com una aposta per la internacionalització i modernització si no fos per l'escassa presència de marques històriques. Tothom recorda les aclamades desfilades dels Victorio&Lucchino (que van arribar al saló Novia España el 1994), els sexis dissenys d'Hannibal Laguna, la delicadesa arquitectònica de Jesús del Pozo o els vestits de punt de Joaquim Verdú. “Hem contactat amb tots ells però han denegat participar-hi, ja sigui per problemes econòmics, estructurals o familiars”, explica Estil·les, i insisteix que s'ha disculpat reiteradament amb Peiró.

El dissenyador, que finalment ha aconseguit que el seu bonic vestit de chantilly llueixi més que cap altre, va desfilar a Gaudí Núvies deu anys amb la marca Jesús Peiró, que era seva i de Jesús Díez. Quan la parella de socis va trencar, Díez es va quedar la marca Jesús Peiró. José María va crear White Day i va presentar col·lecció en la passarel·la set anys més. Actualment no hi desfila, però vol tornar-hi. Jesús Peiró (que sí que hi desfila) va participar en la festa del Palau amb un vestit impactant de la seva dissenyadora, Merche Segarra, del 2014. En la desfilada, que coincidia gairebé en espai i temps amb el Barça-Bayern, vam veure un disseny de Pronovias d'Hervé Moreau, un Rosa Clará actual i un Raimon Bundó del 2008 d'Ivonne Ruiz que plasma el naixement de Venus de Botticelli.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia