Economia

Español ultima un pacte pel desfalc a La Seda

L'expresident del grup intenta evitar una pena inicial de 27 anys de presó

L'expresident de La Seda Rafael Español, l'economista Antonio Comadrán i tres persones més es van asseure ahir a la banqueta dels acusats de l'Audiència de Barcelona p er “haver desvalisat” 12,2 milions d'euros del grup químic entre els anys 2000 i 2004 amb factures falses o inflades, segons la fiscalia.

El judici, però, es va suspendre perquè faltava el sisè acusat i, sobretot, perquè Español ultima un acord per evitar entrar a la presó. El fiscal li demanava inicialment 27 anys i mig de presó, i a Comadrán, dotze anys i mig, pels delictes d'apropiació indeguda i contra Hisenda. Tal com va explicar l'advocat de l'Estat a la vista, Hisenda no acceptarà cap pacte fins que els 3,6 milions d'euros que des del 2006 Español —defensat per l'advocat Cristobal Martell— va dipositar al jutjat com a possible responsabilitat civil vagin a les arques de l'Agència Tributària, i una altra part al mig miler d'accionistes aplegats a l'associació Unidos por la Seda. El permís d'aquest repartiment de diners l'ha de donar ara el jutge mercantil que du el concurs de creditors en què esta immersa La Seda des del 2013. Dimarts vinent es reprèn el judici i se sabran els detalls de l'acord.

Rafael Español té tres causes penals més obertes per la gestió a La Seda. En una, el fiscal li demana dotze anys de presó per haver simulat la producció i la venda de plàstic PET.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]