Bimbo compra Panrico
El grup mexicà es quedarà amb els 2.000 empleats de Panrico, comprarà les seves marques i es quedarà amb les seves nou fàbriques a Espanya i Portugal
Encara poden passar entre quatre o sis mesos fins que es tanqui l'operació, que ha d'autoritzar la CNMV
El grup mexicà Bimbo ha signat un preacord amb el fons de capital risc nord-americà Oaktree per comprar-li el 100% de Panrico. D'aquesta manera, Bimbo es converteix en líder del negoci del pa de motllo i la brioixeria a l'Estat espanyol. Fonts coneixedores del pacte han confirmat l'operació, que destaca que la companyia resultant facturarà prop de 700 milions d'euros i operarà amb marques líders com Bollycao, Silueta, Martínez, Bimbo, Donuts i Ortiz.
Les fonts consultades avisen, no obstant, que encara poden passar prop de “quatre o sis mesos” fins que es tanqui l'operació, atès que Bimbo ha de revisar primer l'operativa i els estats financers de Panrico i rebre les corresponents autoritzacions de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC), entre d'altres condicionants.
Bimbo adquireix Panrico lliure de deute després de la reestructuració duta a terme per Oaktree, que també ha assumit els últims anys el desgast generat per l'Expedient de Regulació d'Ocupació que va portar a terme el 2013. Malgrat perdre 5,5 milions el 2014, Panrico ha aconseguit reduir substancialment els seus números vermells, atès que el 2013 va perdre 80 milions. Per a aquest any, la previsió de la companyia és intentar tornar als beneficis i assolir un resultat brut d'explotació o Ebitda de 20 milions.
En virtut del pacte, Bimbo es quedarà amb els 2.000 empleats de Panrico, comprarà les seves marques i es quedarà amb les seves nou fàbriques a Espanya i Portugal. Per facilitar que l'operació sigui aprovada per la CNMV s'ha pactat excloure de la transacció el negoci de venda de pa de motllo amb la marca Panrico tant a Espanya com a Portugal.
Bimbo controla ara una quota de mercat en valor del 40,8% en pa i, amb Panrico, elevaria aquesta xifra al 49,3%, mentre que en brioixeria el nou grup passarà a controlar una quota de mercat en valor del 20%, en competència amb altres fabricants espanyols com Dulcesol i Adam Foods, una de les dues empreses fruit de l'escissió de Nutrexpa.
Bimbo acaba d'invertir 50 milions d'euros a construir a Azuqueca de Henares (Guadalajara) la major panificadora d'Europa.