Jesús Portas
Destinat a heretar el càrrec de funcionari municipal del seu pare, va alternar els estudis de comerç amb les classes a l'acadèmia de Josep Aguilera. El 1940 va guanyar el premi de pintura de la primera exposició de postguerra a Girona. Tot i això, va abandonar l'activitat expositiva per dedicar-se a la feina de recaptador de l'escorxador municipal i a il·lustrar llibres i altres publicacions, en particular al Diario de Gerona i el Full Diocesà. Va ser un destacat cartellista i membre fundador del Círculo Artístico de Gerona, el 1947, en el que seria el principal intent de despertar l'ambient cultural de la ciutat. El 1952 va exposar per primer cop amb els amics Isidre Vicens i Eduard Vila Fàbrega, als quals s'identificava com Els Tres Pintors. Entre el 1956 i el 1957 va residir a Cuba, d'on va portar sensualitat cromàtica a base de guaixos i ceres. Als anys seixanta i setanta va prendre part en les exposicions del refundat Grup de Girona. El 1968 va pintar l'oli que plasma el procés de construcció de l'ambiciós pla Perpinyà (perla del desarrollismo), actualment al Museu d'Història de la Ciutat. Els seus temes predilectes van ser el retrat femení, la natura morta amb tendència al cubisme sintètic i el paisatge de Girona. L'última dècada de la seva vida va deixar de pintar per culpa d'una malaltia ocular.