Economia

JOSEP ROCA

COPROPIETARI DEL CELLER DE CAN ROCA

“Cal curar i cuidar les persones del teu equip”

“És el moment de plantejar una avantguarda postmaterialista en què la creativitat, l'atreviment i la innovació poden estar vinculats als equips i a la manera de treballar amb ells”

A vegades la creativitat en recursos humans
té a veure amb altres paràmetres

Amb la frase “Fes bandera de la diferència, sigues autèntic”, Josep Roca, d'El Celler de Can Roca, va tancar ahir a Girona la seva ponència en el marc de les VII Jornades Internacionals de Recursos Humans. Davant d'un auditori compost, majoritàriament, per responsables de recursos humans d'empreses catalanes, Roca va exposar com es treballa i algunes claus de l'èxit del restaurant que ha estat considerat, un cop més, el millor del món. “Sortir de la zona de confort”, “talent”, “autenticitat”, són conceptes defensats per aquest gironí convençut que els recursos humans han d'apostar per una manera diferent de fer.

‘La creativitat i el treball en equip.' Aquest és el títol de la seva ponència, per què?
Perquè sembla que la creativitat ha d'estar vinculada només a elements materialistes i que vivim, en aquest cas en el món de la cuina d'una avantguarda materialista que té a veure amb innovació tecnològica, amb una descontextualització d'instruments que eren del món de la farmàcia, del món de la indústria, de la gran indústria alimentària o, fins i tot, de la ciència, i que nosaltres hem aportat cap a la cuina. Sembla que els recursos humans no tinguin a veure amb creativitat, i per nosaltres, avui, ara, és el moment de plantejar una avantguarda postmaterialista que té a veure també amb la idea que la creativitat, l'atreviment i la innovació poden estar vinculats als equips i a la manera de treballar amb ells.
Parla de creativitat, però com es crea?
Des de la passió, l'estudi, la reflexió, el coneixement, la transgressió i l'atreviment. L'atreviment és important en una base per poder avançar. I a vegades, la creativitat en recursos humans té a veure amb altres paràmetres que no són elements tant de transgressió, sinó de filosofia, de filosofia de vida i també de conceptes filosòfics i postmaterialistes, d'una societat que està desnodrida de sentiments, d'un plantejament en què hi ha d'haver innovació, en aquest cas també, dedicant temps i diners a curar i cuidar les persones del teu equip.
Curar i cuidar.
Cuidar pot ser d'una manera intuïtiva, però també es pot fer amb un mètode. Nosaltres, com que som setanta, no som un restaurant de quatre persones, hem creat un mètode per cuidar-nos. No facturem en aquest cas la facturació d'un migdia de restaurant, que podria estar ple, ens aturem i ens dediquem a escoltar i a pensar en l'equip. Així ho fem des de fa dos anys d'una manera professional amb una psicòloga que ens ajuda a gestionar les emocions, la Imma Puig, una especialista que fa treballs amb equips. No són coses puntuals sinó que és treball grupal per poder comprendre millor les relacions entre l'equip i, en definitiva, a interaccionar i comprendre millor la relació del client amb nosaltres; del que jo en dic, del client extern i del client intern, que és la persona que ajuda a fer que el client extern estigui bé. És cuidar el client extern cuidant el client intern.
I el marc per fer-ho és la masia.
Sí, la masia és l'espai que és transversalitat creativa, però també l'espai de formació i innovació que activa el talent, i en definitiva també, per cuidar-nos per dins, actua protegint-nos de l'èxit, relativitzant-lo, prenent-ne distància i intentant estar al màxim i més propers a l'equip.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Publicat a

[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia