Medi ambient

La platja dels Pescadors evocarà la Badalona marinera

L'espai mantindrà les barques de pescadors que es puguin restaurar i inclourà l'escultura del naufragi del 1911 i plafons amb apunts històrics

El proper ple aprovarà la creació d'una comissió per definir com ha de ser

La platja dels Pescadors es convertirà en una espai de record i memòria de la Badalona marinera i pescadora. Aquesta és la voluntat del govern de la ciutat, que, en el proper ple municipal, presentarà una proposta per crear una comissió que abordarà com ha de ser la remodelació d'aquest tram de platja, segons ha explicat a aquest diari el regidor de l'àmbit Badalona Sostenible, Àlex Mañas. La intenció és dotar d'una partida el pressupost municipal d'inversions per aquest mandat per poder tirar endavant el projecte. Mañas ha assegurat que la primera actuació, que s'avançarà a la resta de la intervenció, serà restaurar les barques de pescadors que queden a la sorra d'aquest tram de platja.

El regidor garanteix que s'actuarà sobre les que es puguin salvar, perquè n'hi ha algunes que estan en tan males condicions que són irrecuperables. N'hi ha una vintena i d'aquestes quatre són ja de propietat municipal. El cost de restauració de cada embarcació és d'uns 4.000 euros, segons explica Àlex Mañas.

Aquesta comissió encarregada de definir la remodelació de la platja dels Pescadors estarà formada per representants de tots els grups municipals i hi haurà també persones de la societat civil que formen part d'entitats i associacions que poden tenir alguna cosa a dir sobre el tema: membres de la confraria de pescadors, de l'associació de veïns del Centre, del Cor de Marina, del Museu de Badalona i de la comissió ciutadana per al record de les víctimes del naufragi del 1911. Aquests darrers hi són perquè el regidor assegura que hi ha la voluntat municipal d'instal·lar en aquest espai l'escultura triada per la comissió per retre homenatge als onze pescadors badalonins que van perdre la vida en una tempesta, ara fa 105 anys. Coincidint amb el centenari del tràgic esdeveniment, es va convocar un concurs d'escultures per triar una peça que recordés la tragèdia i, al mateix temps, el passat mariner de Badalona.

Onze artistes vinculats a l'espai de creació Taller Bdn van presentar propostes i en va sortir guanyadora la peça que portava per títol Onze esperits / onze campanes, de l'escultora japonesa resident a Catalunya Toshie Itabashi, que encara està pendent de fer-se. L'escultura té forma d'arc de què pengen onze campanes. Vol ser una finestra oberta al mar i simbolitzar la veu del vaixell i l'esperit de les onze víctimes del naufragi.

A més d'aquest element, una altra de les accions que planteja l'Ajuntament és restaurar la caseta que hi ha al mateix espai amb la màquina d'avarar barques de pesca. També es busca l'assessorament del Museu de Badalona per poder instal·lar plafons amb informació i fotos antigues que expliquin la vinculació històrica de Badalona amb el mar i amb l'ofici de pescador i el negoci de la corderia.

LA XIFRA

20
barques
queden a la platja dels Pescadors, de les quals quatre són ja de propietat municipal.

LA FRASE

Volem començar amb la restauració de les barques de pesca de la platja que es puguin salvar
Àlex Mañas
regidor de l'àmbit badalona sostenible

Projectes pels extrems del litoral

Badalona vol recuperar la zona de platja a tocar de Montgat. El regidor de Badalona Sostenible, Àlex Mañas, s'ha reunit amb representants de la demarcació de costes del Ministeri de d'Agricultura, Alimentació i Medi Ambient, que han mostrat a l'Ajuntament un estudi d'alternatives per a la restitució de la platja fet l'any 2010. Aquest tram de litoral, que havia estat ocupat per la fàbrica de lleixiu Conejo, i el contigu al terme de Montgat, on hi havia hagut la indústria Explosivos Río Tinto, són propietat de l'Àrea Metropolitana de Barcelona, amb què el regidor badaloní vol reunir-se ara per avançar en una proposta de recuperació i descontaminació de l'espai. Durant la trobada amb els responsables del ministeri, també es va parlar de la recuperació del tram de platja situat a l'altre extrem del municipi, a tocar de Sant Adrià de Besòs. La cap de la demarcació de costes va explicar als responsables municipals que s'està treballant en un projecte de recuperació i estabilització de la platja que hi ha entre Badalona i Sant Adrià de
Besòs, que formaria part de la transformació de la zona un cop desmantellada la central tèrmica des les Tres Xemeneies. El Consorci del Besòs és l'organisme que coordina aquesta actuació.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]