Societat

Economia

exposició

El centre comercial Vic 2 es revifa amb mostres d'art

El projecte ‘Espais possibles' omple els locals que estan buits amb onze instal·lacions artístiques

Es vol dinamitzar el centre per convertir-lo en pol d'atracció al sud per a establiments i clients

El centre comercial Vic 2, actualment amb una ocupació del 60% dels locals, primer ha de ser un espai conegut i atractiu si vol ser un pol d'atracció al sud de Vic per a botigues i clients. D'acord amb aquesta premissa, ahir es va presentar la segona edició del projecte Espais possibles, amb el qual 15 alumnes de l'Escola d'Art i Superior de Disseny de Vic (EART Vic) i també de La Farinera-Centre d'Arts Visuals de Vic han fet intervencions artístiques, la majoria de les quals (onze) instal·lades des d'ara fins al setembre en locals buits del centre comercial.

Aquest projecte “amb perspectives de continuïtat”, segons Felip Vidal, director de l'EART Vic, té diverses finalitats, una de les quals és que l'Escola d'Art s'obri a l'exterior i demostri que des del vessant artístic, no només des del disseny, “també hi ha la necessitat d'intervenir en espais públics i privats”. Els alumnes que participen a Espais possibles –estudiants de les especialitats de pintura, escultura i ceràmica–, creen durant el segon quadrimestre una instal·lació pensant en l'espai on haurà d'anar col·locada i ho fan en el marc de dues assignatures: expressions d'avantguarda i projecció de l'obra, tal com expliquen les professores Carme Garcia i Rosa Garcia, dels departaments de pintura i escultura, respectivament. Segons elles, el valor d'un projecte com aquest és que sigui interdisciplinari des del punt de vista artístic i que permeti “sortir de l'escola i ser presents a la ciutat”.

La instal·lació d'aquestes obres d'art és “un punt de partida, l'inici perquè el centre comercial es converteixi en lloc d'atracció per al barri”, va subratllar Toni Brachs, president de Vic Comerç. “És molt necessari, per al dia a dia del barri, que hi hagi comerç de proximitat, i ens interessa que el sud de la ciutat no es desintegri.” En nom de l'Ajuntament de Vic, Carme Bover, regidora de Comerç i Turisme, va dir: “Per a qualsevol iniciativa que serveixi per fer bullir l'olla podeu comptar amb nosaltres.” I va destacar la necessitat de fer un pla global per a tota la ciutat i de continuar treballant amb la taula de comerç.

Anna Serra, representant del Grup Bon Preu, el qual al Vic 2 té un Esclat obert i sis locals (cinc dels quals cedits per mostrar les intervencions artístiques), va destacar que Bon Preu “ha sigut el màxim interessat perquè el lloc funcionés” i va subratllar la importància de convertir aquest centre comercial “en un espai agradable, perquè la gent vingui a comprar”.

LA XIFRA

60
per cent.
Percentatge de locals buits que té el centre comercial Vic 2, al sud de la ciutat.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia