La CCMA alerta de la “complexa” situació pressupostària i preveu generar un dèficit de 7 milions
Llorach reclama “mesures i aportacions extraordinàries per compensar la caiguda d’ingressos”
La vicepresidenta i presidenta en funcions del Consell de Govern de la CCMA, Núria Llorach, ha alertat aquest divendres de la “complexa” situació pressupostària de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals i ha afirmat que “es preveu generar un dèficit de 7 milions d’euros si no es prenen mesures i aportacions extraordinàries per compensar la caiguda d’ingressos”. Ha apuntat que l’afectació més important de l’exercici 2020 va ser l’impacte en la caiguda d’ingressos de publicitat i que va suposar una desviació negativa respecte al pressupost de 10 milions d’euros (-19,8%). Llorach ha fet aquestes declaracions en la primera Comissió de Control de l’Actuació de la CCMA al Parlament de la legislatura.
Llorach ha recordat que la CCMA va tancar l’exercici 2020 amb “equilibri pressupostari” marcat per les dificultats per la pandèmia de la Covid-19. El pressupost prorrogat del 2020 “no reflecteix la caiguda dels ingressos publicitaris marcats per la pandèmia”, ha indicat.
Llorach ha apuntat que l’afectació més important de l’exercici 2020 va ser l’impacte en la caiguda d’ingressos de publicitat i que va suposar una desviació negativa respecte al pressupost de 10 milions d’euros (-19,8%). Ha declarat que “l’efecte de la forta caiguda dels ingressos publicitaris, inicialment era prevista de 15,5 milions d’euros, va obligar al Consell de Govern aplicar urgentment un nou pla de contenció”.
Ha declarat que “durant l’any es va anar seguint aquest pla i es va poder revisar a la baixa tenint en compte que la previsió de tancament comercial va millorar i també la previsió d’estalvis referents a capítol 1, i es va rebre una aportació extraordinària d’1,5 milions d’euros per compensar part de la caiguda de publicitat. Això va permetre a l’últim trimestre de l’any alguns programes important de la graella de TV3 que havien quedat suspesos”, ha afegit.
Tot i això, Llorach ha remarcat que al desembre es van produir dos efectes que van millorar les previsions de dèficit: “es va rebre una aportació per compensar les despeses Covid-19 per un milió d’euros i una certa recuperació de la publicitat per l’efecte de les campanyes del període nadalenc que va suposar uns 2 milions d’euros”.
Contracte programa
Per altra banda, ha explicat que al passat gener van trametre l’esborrany del contracte programa pel període 2021 - 2024. Ha remarcat que “és necessari seguir amb la tramitació del contracte programa que ha de subscriure la CCMA amb el Govern. És necessari fixar els objectius de servei públic i ha de quedar garantit el marc de finançament estable per afrontar les necessitats que cal abordar de forma urgent pels pròxims quatre anys”.
Sobre la sèrie documental ‘El judici’, Beatriz Silva, del PSC, ha preguntat d’on va sorgir la despesa de 440.000 euros per comprar el documental a Mediapro. Llorach ha reiterat que al desembre van tenir un superàvit de 2 milions en publicitat i el director de TVC va decidir “destinar aquests diners a la compra d’aquests reportatges i altres coses”.