animació
GEMMA BUSQUETS
Arròs primavera
Juanjo Sáez torna al Canal 33 amb la sèrie ‘Heavies tendres’
N ou anys és el que han hagut d’esperar els fans d’ Arròs covat per a un nou projecte, en format de sèrie d’animació de l’il·lustrador Juanjo Sáez (Barcelona, 1972) i ho fa fent una mirada al passat. El canal 33 estrena Heavies tendres el diumenge 4 de febrer. La sèrie està inspirada en la pròpia adolescència de l’artista, a partir de les seves vivències familiars al barri de la Sagrera, en una Barcelona preolímpica. A l’anterior, Arròs covat (2009-2012), hi havia una crítica divertida, mordaç, generacional, dels escenaris i dels protagonistes de la Barcelona moderna, coincidint amb l’explosió del moviment hipster. A la nova proposta, Heavies tendres, es parla de les emocions i de la transició de la infància a la maduresa. En les dues, però, en certa manera s’evoca el conflicte de “fer-se gran”.
Dos amics refugiats en el ‘heavy’
Els dos protagonistes de Heavies tendres són Juanjo i Miquel, dos adolescents que a la Barcelona del 1991 trobaran en la seva amistat i en la música heavy un refugi del món gris en què viuen. En Juanjo és un noi asmàtic que ha viscut protegit per la seva família fins al punt d’ofegar-lo. En Miquel, per la seva banda, pertany a una família amb un pare absent. La seva mare intenta sortir-se’n ella sola però no sempre ho aconsegueix.Heavies tendres és una mirada, amb delicadesa i humor, a l’etapa, diferent, de trànsit, que significa l’adolescència amb l’objectiu de compartir amb els espectadors moments comuns.
Arròs covat va ser tot un fenomen dins el panorama televisiu de l’Estat espanyol. Amb els dibuixos de Juanjo Sáez, estava dirigida per Kike Maíllo amb la música de banda sonora de Manos de Topo. La sèrie es va estrenar abans per internet que a la televisió i TV3 hi va fer una gran aposta a través de les xarxes socials, en uns anys en què aquests mitjans començaven la seva incidència en els continguts televisius. Amb una durada d’un quart d’hora per episodi, Arròs covat explicava les vicissituds de Xavi Masdéu, un dissenyador gràfic de 35 anys que volia refer la seva vida després que la seva xicota, la Sònia, trenqués la relació. El 2010 va rebre el Premi Ondas al millor programa de tele no estatal. Juanjo Sáez ha treballat en disseny i publicitat i ha editat un bon nombre de llibres, com ara Crisis de ansiedad, Hit emocional i Buenos tiempos para la muerte. Actualment col·labora en la imatge de la marca de telefonia Lowi.