Comunicació

El zàping

Els nous de ‘La Riera'

La Riera no ha estat mai una sèrie de personatges plans, amb bons molt bons i dolents molt dolents. No. Des de l'inici ha apostat per personatges clarobscurs, amb molts matisos i capes per anar descobrint. Fins i tot els fills modèlics –l'Ernest i en Sergi– han mostrat algun cop un costat més fosc. I a la inversa: en Batlló, en Claudi o fins i tot en Guillem Almeda –els dolents oficials– han tingut moments de certa debilitat.

Els nous personatges introduïts aquest any –el relleu es va fer al gener coincidint amb el primer aniversari de la sèrie i no al setembre, com és l'habitual– s'inclouen més aviat en el segon grup, en el de personatges amb més obscurs que clars. Cal donar guerra, crear problemes.

De la família Bosch, la que té més bon fons sembla que és justament l'Elisenda, per més problemes mentals que tingui. En Toni Bosch encara s'ha de destapar, però ja apunta maneres en la trama de rivalitat amb l'Albert Flaquer. La Victòria, de moment, està bastant més amagada però intueixo una rivalitat futura amb la Mercè per en Toni que li farà treure el pitjor de si mateixa.

Del mafiós Quintana hi ha pocs dubtes d'en quin bàndol l'hem de situar –tot i que ja hem vist també la seva debilitat per l'amic a qui va abandonar–, la Marta està demostrant grans ànsies de venjança, i el pintor Eduard, de fama a base d'apropiar-se de la feina dels altres; però sens dubte el gran nou personatge per emmerdar la història és la Mariona. És una manipuladora nata, que trepitja qui sigui, fins i tot el seu nebot predilecte, i que ha aconseguit l'odi unànime de l'audiència. Bon senyal per a Carmen Balagué.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.