El CAC considera que l'anunci de Desigual no infringeix la normativa
El regulador audiovisual argumenta que es tracta d'una “ficció publicitària” que s'emet fora de l'horari infantil i està dirigit a persones adultes que poden entendre el missatge
Admet que “es podria entendre com de mal gust, frívol o inoportú”
El Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC) considera que l'espot televisiu de la marca Desigual en motiu del Dia de la Mare “no infringeix la normativa audiovisual”. Per això, l'organisme no actuarà contra el polèmic anunci en què una model punxa preservatius, si bé admet que “es podria entendre que és un anunci de mal gust, frívol o inoportú”.
Fonts del CAC han argumentat que es tracta d'una “ficció publicitària” emesa “fora de l'horari de protecció infantil”. “És un anunci dirigit a persones adultes que poden entendre el seu contingut”, han afegit.
El CAC remarca, a més, que “les diverses versions de l'anunci porten una advertència” que es pot veure a la part inferior de la pantalla en què la companyia explica que “es tracta d'una ficció publicitària i que no s'ha d'imitar”.
La decisió del CAC ha estat que l'anunci no infringeix la normativa, de manera que no obriran procediment d'ofici.
Aquesta és la postura del regulador audiovisual després que el govern li hagi traslladat la seva preocupació per l'espot. La consellera de Benestar Social i Família, Neus Munté, ha qualificat l'anunci d'“irresponsable” perquè “frivolitza” sobre “la prevenció de les malalties de transmissió sexual, el virus del VIH i els embarassos”.
L'anunci també ha generat reaccions adverses de diversos col·lectius de dones que han demanat la seva retirada