Comunicació

GLÒRIA TRULLÀS

PRESENTA ‘1MÓN.CAT', EL MAGAZÍN DE CAP DE SETMANA DE LA XARXA

”Les teles locals treuen pit”

La Xarxa ha fet aquest curs una aposta inèdita que implica el territori

La filosofia és buscar uns espais en els quals ningú no aposta per oferir producció pròpia
Web.www.1món.cat. S'hi poden recuperar els programes a la cartaÚltimes emissionsLa Fira de Sant Andreu de Torroella de Montgrí(30/11/2014)Especial Banc dels Aliments (29/11/2014)

El Punt Avui Televisió també emet 1món.cat el dissabte i el diumenge de les 18 h a les 20 h

A l'estiu, La Xarxa va posar en marxa un magazín de tarda, País Km 0. La tele local, la dels pocs mitjans, semblava que fos l'única que no feia vacances.
Històricament les televisions locals se les ha ubicat en el sector de la informació. L'audiència recorre als canals locals per saber què ha passat al seu municipi. Sí que han fet programes d'entreteniment, però mai La Xarxa en conjunt no hi havia apostat. A l'estiu es va voler fer la prova amb aquest format, amb el País Km 0. Els canals locals en van quedar molt satisfets i el públic també. Teníem clar, però, que no era un model sostenible diàriament per la infraestructura que suposa. I es va pensar en el cap de setmana també amb la idea de buscar uns espais, unes franges horàries en les quals no hi ha programació pròpia, com són les tardes de dissabte i diumenge. La filosofia de l'1món.cat és la mateixa, de buscar uns espais en els quals ningú no aposta per oferir producció pròpia.
El magazín és una coproducció local, doncs?
Sí. Cada cap de setmana fem el programa des de dos llocs alhora. El 50% del programa el fem des dels estudis de Barcelona, a les instal·lacions de La Xarxa, que és la part que jo presento. I la resta del 50% es fa des del municipi protagonista i d'aquesta part se n'encarrega exclusivament la televisió local. Quan vam anar a Girona, per les Fires de Sant Narcís, i també vam aprofitar per parlar de Temporada Alta, doncs se'n va encarregar TV Girona; i quan vam anar a Olot, per la Fira de Sant Lluc, Olot TV. Aquest diumenge som a Vic, al mercat medieval. D'aquesta part se n'encarregarà El 9 TV. La idea és que també les teles locals proposin continguts. Intentem que hi hagi una relació amb els reportatges que fem des de Barcelona. Són dos presentadors però un sol programa.
Pensa que aquest tipus d'iniciativa és una manera que tenen les teles locals de vindicar-se com a mitjans?
És una manera que tenen de treure pit, de sentir-se orgulloses de qui són i de la pròpia identitat de les televisions locals; una manera de dir que hi són. La Xarxa no és un canal d'emissió, és un canal de distribució. I en aquest sentit intentem que les propostes de cada cap de setmana siguin diferents; si fem una fira medieval, no repetir-ho i apostar per la neu, per exemple. Per altra banda, els canals locals també saben que els reportatges que apareixen a 1món.cat són d'emissió nacional i això suposa un estímul, a més d'un gran aparador per a la seva ciutat
Festes majors, fires..., la cobertura mediàtica del territori és sobretot d'oci?
Correcte, però intentem fugir-ne amb la programació de diversos especials, com el que vam fer des de Cervera amb els pilots Àlex i Marc Màrquez. Les teles locals van ser les úniques a retransmetre la rua de benvinguda als Màrquez perquè Lleida TV considerava que era el més important per al cap de setmana. També intentem emetre programes temàtics. Des de Terres de l'Ebre ens van oferir fer un especial sobre les bandes de música, on hi ha molta tradició. I van fer un concert a la Sènia des d'un teatre, retransmès en directe per La Xarxa. O un altre especial que vam fer des de Gandesa sobre la temàtica de les terres de cruïlla amb els alcaldes de Gandesa, el de Pena-roja pel Matarranya i l'alcalde de Morella.
Quines són les previsions per al mes de desembre?
El dissabte 13 ens farem ressò de la iniciativa que s'ha fet a Mataró com a ciutat de valors. I el diumenge 14 el protagonista serà el pessebre vinent de Corbera de Llobregat. El 21 marxem a Lleida, amb una edició especial sobre els 750 anys de la Paeria.
Ha estat vinculada sempre a la informació. Com ha estat el canvi a un format més d'entreteniment?
D'entrada el canvi és sobtat. Fins fa quatre mesos feia el matinal, que és informació pura i dura. Quan ha estat tants anys tractant les coses d'una manera, donar-hi la volta, costa. Però tot l'equip està molt engrescat i fem un exercici col·lectiu, també amb les teles locals. Per a elles és un canvi, acostumades al registre informatiu amb el qual han nascut. Tots estem fent aquest procés iniciat amb País Km 0.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia