Apple planeja oferir un servei de subscripció a canals de televisió a finals d'any
Es tractaria d'un paquet senzill amb pocs però coneguts canals de televisió per combinar-ho amb vídeos sota demanda
El servei costaria entre 30 i 40 dòlars al mes, i posa en dubte la costosa televisió per cable
La companyia de la poma, Apple, podria estar preparant el seu propi servei de subscripció a paquets de canals de televisió per al mes de setembre d'enguany. De moment, el portaveu d'Apple, Tom Neumayr, s'ha negat a respondre al que considera que són comentaris de rumors i especulacions. Hi ha informacions publicades aquest dimarts al diari nord-americà Wall Street Journal, però, que citen fonts relacionades amb aquest assumpte.
El servei que prepara Apple inclouria prop de 25 canals, cobert per emissores generalistes com ABC, CBS o FOX, i es podria visionar en qualsevol aparell tecnològic amb iOS. La companyia de Cuppertino ja havia començat l'any passat converses amb la gran operadora de serveis per cable, Comcast, propietària de la cadena de televisió NBC, per a oferir conjuntament aquest servei.
Aquest ambiciós pla d'Apple arriba després d'anys de converses intermitents amb les empreses de comunicació per a oferir televisió a través d'internet. Finalment, segons un executiu del sector, Apple ha decidit fer el seu propi camí i està fent plans amb Walt Disney, CBS i FOX, entre d'altres, per a oferir un paquet senzill format pels canals més coneguts com CBS, ESPN i FX, mentre que deixa per a un paquet estàndard per cable a les xarxes més petites. El preu del servei oscil·laria entre els 30 i 40 dòlars al mes, i l'anunci públic tindria lloc al mes de juny. Si es compleix aquest calendari, les seves primeres emissions començarien en setembre.
Clientela de ‘cord cutters'
El servei de televisió d'Apple es planteja en un context del mercat en què s'està intensificat la competitivitat dels serveis de transmissió per cable. L'objectiu és atreure als clients identificats com a cord cutters (retalladors del cable, literalment) que no volen pagar plans costosos per cable, d'uns 90 dòlars al mes, amb una oferta d'un centenar de canals de televisió impossible d'aprofitar-ho tot. En canvi, aquesta clientela prefereix subscriure serveis de TV més reduïts, combinant-ho amb el visionament sota demanda (pay per view) per la connexió d'internet.
En aquest segment a l'alça també es centren, a més d'Apple, l'estratègia comercial d'altres companyies com ara Netflix i Hulu. A Catalunya, l'empresa que es destaca en aquesta mena de serveis és Wuaki , una start-up barcelonesa que ha estat comprada pel conglomerat nipó Rakuten el 2012, i que competeix directament amb Apple en el camp del vídeo sota demanda (video on demand, VOD). Però Apple, a més d'oferir continguts sota demanda disponibles des del “núvol” dels seus servidors, conjuntament amb el futur nou paquet reduït de canals de televisió, oferiria també un paquet combinat especialment adaptat per als cord cutters.