Comunicació

Ramon Peris-March

ACTOR. vA SER EN PETRI (1991-2001)

“El Petri era un ‘clown' modern, un antiheroi”

El personatge més popular del Club Super3 rebia faxos, tenia un petrifax, i anava amunt i avall amb cartes. L'actor, que continua vinculat al programa, no té Whatsapp.

Com va arribar a ser en Petri?
Acompanyava una noia a fer el càsting per la Noti i no tenia intenció de participar-hi perquè estava apuntat a un curs internacional amb Els Joglars. Però al final vaig anar fent les proves i em van triar. Tenien molt clar els dos personatges femenins, la Nets (Victòria Pagès) i la Noti (Montse Puga), però el personatge del Petri els costava de trobar.
Per què pensa que en Petri és un dels personatges més recordats?
Vaig entrar en el projecte una mica com de segona divisió perquè tant la Victòria Pagès com la Montse Puga tenien més experiència teatral; jo venia d'una formació de clown, del món del circ. Però el projecte era molt engrescador; va ser un moment molt especial. L'any 1991 no hi havia ni mòbils ni internet, hi havia poca oferta, i el programa va ser molt innovador, tan de concepte com visualment. La realitzadora Sílvia Quer va fer unes caretes extraordinàries que encara ara són vigents per la força que tenen.
I no era condescendent amb el nen.
És la marca i crec que és la peça clau del seu èxit. A Catalunya ja teníem una tradició d'associacionisme, d'esplais, i el fet d'animar-los a tancar la tele i que fessin servir el carnet anant a museus, a aprofitar-se de les activitats... Vam fer un programa infantil sense cantarella, sense aquell “Hola, macos”. Dèiem que no volíem conduir, adoctrinar, sinó donar-los opcions.
En Petri és el referent del Club Super3, l'equivalent de Micky Mouse del Club Disney?
El personatge del Petri era un secundari, un antiheroi, l'actualització d'un clown, i molt inspirat en Barcelona, perquè parlem de l'any abans dels Jocs Olímpics: tenia el nom del carrer Petritxol i el vestit tenia els colors dels taxis de Barcelona. El personatge d'en Petri em va permetre abocar en un mitjà amb tanta difusió com la tele tot el que havia après de clown, de mim, d'acrobàcia, de cançó, malabarismes, comicitat..., i des de la direcció em van donar molta llibertat.
Com es va desenganxar del personatge? Va veure un final d'etapa?
El 2001 va néixer la meva primera filla, i vaig demanar un permís patern, perquè volia viure l'experiència plenament. També sentia que el personatge estava en el seu moment més àlgid i ja havia vist la decadència d'altres personatges televisius i no volia que li passés al Petri. I ho vaig voler deixar quan encara la gent en tenia un bon record. Tot i que em sentia amb força, creia que era el moment. El Petri requeria un gran esforç físic, em preparava molt.
Continua vinculat al Super3.
Fins al 2006 em vaig encarregar de la direcció d'actors, que ara és una funció de la realització, i estic també en la programació d'activitats de la Festa dels Súpers i en la participació esporàdica d'actors en els gags de la família. També havia fet la veu del Megazero i ara faig els moviments de l'aranya Mildred.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.