Netflix perd un terç del seu valor a la borsa després d’anunciar una pèrdua de subscriptors
Poc abans del tancament de la sessió a Wall Street, les accions del gegant de l’‘streaming’ han caigut un 36%
La plataforma ha perdut 200.000 abonats entre gener i març, la primera retallada en una dècada
La plataforma de vídeo sota demanda Netflix s’ha desplomat aquest dimecres més d’un 36% a una hora del tancament de la borsa de Wall Street, després d’anunciar ahir uns resultats trimestrals per sota dels previstos i de revelar que ha perdut subscriptors per primera vegada en una dècada.
Mitja hora després de l’inici de la sessió, les accions del gegant d’streaming que cotitzen a l’índex Nasdaq, al costat de les grans tecnològiques, han caigut uns 125,26 dòlars i s’han situat en els 223,35 dòlars per títol.
Diverses entitats financeres han rebaixat avui la valoració de la companyia davant la sorprenent pèrdua de 200.000 abonats entre gener i març de 2022, la seva primera retallada en més d’una dècada i una xifra que contrasta amb les expectatives de l’empresa de sumar 2,5 milions de subscriptors més, una caiguda que els executius de Netflix han atribuït a l’increment de la competència entre les diferents plataformes.
L’empresa, que té 221,64 milions de subscriptors a tot el món, ha anticipat que en el següent trimestre perdrà 2 milions més d’abonats.
La firma ha reportat uns beneficis lleugerament inferiors als del primer trimestre de l’any anterior, de 1.597 milions de dòlars, i ha apuntat a factors com la inflació, els efectes econòmics de la guerra d’Ucraïna i la paralització de rodatges pel coronavirus.
També assenyalen com a un problema que gairebé la meitat dels seus 221,64 milions d’abonats comparteixen comptes amb altres llars. És per això que estudia oferir un model de subscripció amb anuncis a un preu més barat.
Els resultats de la plataforma es van enlairar durant els confinaments per la pandèmia de Covid però ara les seves perspectives s’“ennuvolen” amb la tornada a la normalitat.
El daltabaix de Netflix a la borsa ha arrossegat a altres companyies digitals d’entreteniment basades en subscripcions que presentaran els seus resultats trimestrals els propers dies, com Paramount (-6,6%), Warner Bros Discovery (-6%), Disney (-4,09%), Roku (-3,55%), Amazon (-2,33%) o Spotify (-8%).