Comunicació

xarxes socials

Twitter ha perdut el 70% dels seus principals anunciants des de l’arribada de Musk

Abans de la compra, la companyia ingressava 4.506 milions de dòlars en concepte de publicitat dels 5.077 milions d’ingressos totals

La plataforma Twitter ha perdut 72 dels seus 101 principals anunciants en els últims mesos, coincidint amb la compra de la companyia pel multimilionari Elon Musk, segons dades de la companyia Pathmatics.

Empreses com a Zoom, Wells Fargo, Pfizer, Volkswagen, Toyota, Nike o McDonald’s es troben entre les companyies que han frenat la compra d’espais publicitaris en la xarxa social, la qual cosa suposa un fort revés per a la companyia, que almenys fins a 2021, obtenia el 88,7% dels seus ingressos per la publicitat.

Segons l’últim informe anual de resultats, presentat el desembre de 2021, abans que l’empresa fos adquirida per Musk, 4.506 dels 5.077 milions de dòlars que va ingressar Twitter aquest any van ser per la via publicitària.

El diari The Wall Street Journal informa que per a detenir aquesta sagnia, els responsables de Twitter estan mantenint reunions amb representants d’aquestes empreses i els han promès la introducció de noves eines publicitàries.

Musk, que va anunciar fa dos dies que dimitirà del seu càrrec quan trobi un director executiu per a dirigir la plataforma, va llançar recentment un sistema de pagament per a la verificació de la identitat dels usuaris, amb l’objectiu de diversificar les seves fonts d’ingrés, encara que es desconeix l’èxit de la iniciativa.

El passat 4 de novembre, el magnat, que ha acomiadat a més de la meitat de la plantilla de la companyia –segons càlculs de diversos mitjans d’informació– va assegurar que Twitter perdia 4 milions de dòlars al dia.

Segons Pathmatics, la plataforma preferida de les companyies estatunidenques per a anunciar els seus productes o els seus serveis és, amb diferència, Facebook, que en el tercer trimestre d’enguany va ingressar 6.800 milions de dòlars per aquesta via.

Li segueixen, per aquest ordre, Instagram, TickTok i Snapchat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.