“La capa digital és un superpoder”
Aquest divendres ha començat la quarta edició de la Catosfera a Granollers i el soci director de Roca&Salvatella, Genís Roca, va fer la ponència inaugural: Què en quedarà d'aquests temps de xarxes? El més curiós és que ell és arqueòleg de formació, utilitzava els ordinadors per interpretar jaciments, crear bases de dades, fer reconstruccions... Considera, ara, que no ha canviat tant de feina, oi?
En arqueologia aprens que l'evolució humana està marcada per fites tecnològiques. Ara faig d'arqueòleg i miro com s'organitza la gent utilitzant la tecnologia.
La tecnologia digital és molt
rellevant per a tu.
És el fet més rellevant que hi
hagut en la història de la humanitat en els darrers 400 anys. L'era digital és la primera revolució que altera igual producció i coneixement. Imagina't el
que en pots passar!
Canviem també nosaltres?
Ara passem d'Homosapiens a l'Homosocial. Ens fa humans ser socials i ara podem ser més socials encara. Ens fa millors com a raça i com a espècie. I a més la xarxa destapa talent perquè qualsevol pot fer que un document sigui públic. Això és un canvi transcendental, altera relacions de marques amb el mercat, la comunicació política…
Tot ho farem a través d'internet?
Tu amb digital pots fer més
coses. Amplia les teves capacitats. Si vols fer màrqueting
amb aquesta eina faràs supermàrqueting, si vols fer vendes pots fer supervendes… Tot s'amplia, el bo i el dolent.
Té tant poder?
Tot està per venir. Facebook no serà la xarxa social de referència, Second Life era el gran negoci? Cada moviment deixa sediment, després de Facebook
o Twitter res deixa de ser el
mateix, però no tinc clar que aquest serà el model. Abans
tothom havia de tenir bloc, la moda ha passat i ara ens preparem per a una altra etapa.
I qui té el poder, l'usuari?
No el té ningú el poder. Les marques s'han descol·locat però ho gestionen ràpidament. Els consumidors s'organitzen, però no tindran tant poder ja que la marca es prepara.
I això és el que fa Roca&
Salvatella?
Som una consultora estratègica que ajuda les empreses a dir-li quina ha de ser la seva presencia a les xarxes socials, quina posició i relació en el mercat. Nosaltres no creiem en els community managers, no ens agrada aquesta paraula, creem el
delegat de vendes a internet.
Però és preocupant que apareguin identitats falses a internet per parlar bé de marques.
Hi ha gent que ho fa i és una mala pràctica. Al final tot se sap. La mentida és poc rendible.
L'objectiu final de les xarxes és aconseguir la rendibilitat?
La mètrica és aconseguir que les xarxes venguin bitllets d'avió i sabates. Des de social media l'objectiu principal és aconseguir vendes, no fans.
Tweet teu: Facebook Ranking ciutats: 1# Madrid 3'5M; 2# Barcelona 2'3M i més lluny
3# Valencia 0'36M. I quines
eines són millors?
Facebook és la discoteca d'internet, és un espai d'oci perfecte per a empreses de begudes, marques esportives; Twitter és un bon lloc per parlar amb periodistes i un bon canal per informar i estar informat. Linkedin és un confirmador de currículums.
Tweet teu: segueix aquest enllaç per saber què sap Google de tu i del teu cercle d'amistats... Tothom en sap segons les seves necessitats?
Exacte. Persones de 50 anys que tenen el fill vivint a Holanda estan cada dia a l'Skype. I al Raval hi ha cues al locutori de noies, que fan videoconferències per parlar i veure el seu fill.
Tweet teu: la consellera té raó: 1r prova pilot; després, formació profes, i finalment ordinadors a l'aula. Llàstima: els
meus fills tindran 32 anys. Falta molta educació digital?
Sí, la capa digital és un superpoder, el teu cap de compres
ha de controlar, el teu cap financer i el teu cap de taller també l'han de controlar. S'han de
desenvolupar competències
digitals als empleats i formació a les escoles sobretot.
I també fer xarxes a les
empreses?
Sí, ho fem. Es creen xarxes entre els empleats perquè surtin millores. Compartir coneixement és potent.
El fet digital esquitxarà
tothom. Qui viurà més
aquesta revolució?
Els mitjans de comunicació i l'administració. Els head hunter al 2009 van tenir un 80% de davallada de facturació, perquè la xarxa ja ofereix aquest servei. Internet es menjarà negocis, però en crearà de nous.
a la vida real
XANTAL LLAVINACasat i amb 2 fills. Arqueòleg de formació. Després del seu pas
com a especialista de microinformàtica a la UAB i la UOC, ara és consultor estratègic d'internet per a empreses. La imatge més curiosa d'ell a la xarxa, amb el senyal de KM 1. Diu: ”Amb internet tot està per començar. Som al km 1!”
de la digit@l...
X.LL.# Facebook: 1.800 amics.
# Linkedin: 2.000 contactes
# Google Imatges: 11.700.
# Google Reader: 700 subscriptors.
Notícies de ...
Publicat a
- El Punt. Barcelonès Nord 26-03-2011, Pàgina 53
- El Punt. Barcelona 26-03-2011, Pàgina 53
- El Punt. Camp de Tarragona 26-03-2011, Pàgina 53
- El Punt. Comarques Gironines 26-03-2011, Pàgina 61
- El Punt. Penedès 26-03-2011, Pàgina 53
- El Punt. Maresme 26-03-2011, Pàgina 53
- El Punt. Vallès Occidental 26-03-2011, Pàgina 53
- Avui 26-03-2011, Pàgina 45