Comunicació

Terribas afirma que ‘La Marató' és “el màxim exponent” del que significa tenir una televisió pública “potent”

La directora de TVC assegura que no perilla ni el futur d'aquesta iniciativa ni de la televisió i la ràdio públiques perquè “formen part de la identitat del país”

Assegura que qualsevol euro que s'aporti aquest any tindrà “més pes” ja que la situació econòmica és pitjor

La directora de Televisió de Catalunya (TVC), Mònica Terribas, ha declarat aquest diumenge que La Marató és “el màxim exponent del que significa tenir una televisió pública potent i amb molta empatia amb el territori”. Terribas ha asseverat que, tot i la situació econòmica, no perilla el futur d'aquesta iniciativa, així com tampoc de la televisió i la ràdio públiques ja que formen part “de la identitat del país”. En el dia en que se celebra la vintena edició del programa, ha destacat la implicació de la societat, com denoten les més de mil activitats organitzades arreu del territori.

En declaracions a Catalunya Informació i poques hores després de que comencés la vintena edició de La Marató, aquest any dedicada als trasplantaments i la regeneració de teixits, Terribas ha destacat la importància d'aquesta iniciativa solidària i com amb els anys ha anat guanyant pes i ha aconseguit la implicació de la societat.

En aquests 20 anys la iniciativa ha recaptat 95 milions d'euros per a la recerca i ha permès que més de 3.000 persones hagin pogut continuar amb els seus projectes. Per a Terribas això “diu molt de la societat” perquè les aportacions de la gent no es tradueixen en resultats immediats sinó que cal esperar uns anys a que la recerca avanci. “Està molt sòlid el sentiment d'implicar-nos en l'ajuda”, ha declarat.

Ha afirmat que La Marató és un exponent de la capacitat de mobilització que té una televisió pública “amb valors i molt implicada en que la societat tiri endavant amb la col·laboració de tots”. Per això ha confiat en que està garantit el seu futur, com el de TVC, una televisió pública “forta i implicada socialment”, i Catalunya Ràdio. “No pot perillar de cap manera allò que forma part de la identitat del país, i TV3, Catalunya Ràdio i La Marató ho són”, ha afirmat.

Ha afegit que, com totes les empreses, els mitjans públics estan passant “moments complexes” però ha dit que el camí és “tenir les millors idees, la millor manera de gestionar això amb els millors perfils possibles per fer front a aquesta etapa”.

Aportacions en temps de crisi

Sobre l'aspecte econòmic, Terribas ha assegurat que qualsevol euro que s'aporti aquest any tindrà “més pes” ja que la situació econòmica és pitjor. Ha afegit que cada any “és especial” i té unes circumstàncies diferents i ha dit que les d'aquest any “són difícils”. Tot i això, ha animat a la població a participar ja que ha assegurat que cada euro compta.

D'altra banda, ha defensat que un dels èxits d'aquest esdeveniment és que hi ha “transparència absoluta” sobre a on van a parar els diners ja que ha explicat que els projectes són avaluats internacionalment i es passen auditories. “La gent pot estar molt tranquil·la”, ha dit.

Per últim, ha destacat que La Marató s'ha adaptat als nous temps i tot i la continuïtat de la central telefònica per atendre les aportacions, també s'han habilitat aplicacions als mòbils i altres elements a les xarxes socials per tal de poder participar-hi.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.