Comunicació

Discrepàncies a Banyeres pel reglament de la futura ràdio municipal

El PSOE assegura que amb aquesta normativa serà “l'emissora de l'alcalde”

El grup municipal socialista de l'ajuntament de Banyeres de Mariola ha fet pública la seua discrepància al reglament que ha de regir la futura emissora municipal al considerar, en opinió del seu portaveu Fernando Sempere, que «aquesta passarà a convertir-se en la ràdio de l'alcalde de torn».

Entre les raons esgrimides pel grup socialista hi figuren aspectes com que l'alcalde tindrà la facultat de «nomenar a dit» al seu director i no d'acord amb la seua capacitat, mèrits i amb els principis que regulen la funció pública. Així mateix atorga a la primera autoritat local, amb l'acord previ del Consell d'emissions, la facultat d'aprovar o no la difusió de quantes declaracions o comunicacions d'interés públic considere oportunes. En opinió del PSOE, «aquesta funció deuria limitar-se a les comunicacions oficials i no a les declaracions, ja que açò podria convertir-se en una font de propaganda política».

Els socialistes també discrepen quant la composició del futur Consell d'emissions donat que contempla, entre altres, la inclusió exclusiva d'un tècnic de joventut veient massa farcida la composició d'aquest organisme, pel que pot aplegar a esdevenir totalment inoperant.

Altres aspectes del reglament, com la designació directa de col·laboradors per part del director, la situació jurídica dels possibles col·laboradors voluntaris o el perill de sectarització de la informació a favor del partit que ocupe el govern local en un moment donat, en detriment de la pluralitat i objectivitat d'un mitjà públic són també alguns dels entrebancs o punts obscurs que presenta el document que ha rebut el vist-i-plau del PP i Bloc - Compromís.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.