Comunicació
EDUARD BERRAONDO
CONDUCTOR DE ‘L'ILLA ROBINSON' D'EL PUNT AVUI TV
“Volem connectar amb la realitat que viu el país”
Eduard Berraondo (Barcelona, 1956) va començar amb 22 anys als programes esportius de TVE a Miramar com ara ‘Sobre el terreno' abans de ser el primer cap d'esports de Catalunya Ràdio, el primer presentador dels esports del Telenotícies i director de ‘Gol a gol'. El 2005, es va posar al capdavant del Canal Català fins que va ser nomenat conseller de TVC. Ara presentarà de 7 a 11 ‘L'illa de Robinson' a El Punt Avui TV.
Ens dirigirem a la gent a qui li interessa el país i tot el que hi està passant
Periodista de llarga trajectòria, ha treballat a TVE i va ser pioner de Catalunya Ràdio i de TV3. Des del dia de Sant Jordi, serà la cara del primer gran programa d'El Punt Avui TV, ‘L'illa de Robinson', que s'emetrà de set a onze de la nit.
És evident que el nom del programa ja és una picada d'ullet a la nostra audiència. L'illa de Robinson serà un programa bàsicament informatiu, d'actualitat, amb entrevistes i tertúlia sobre el que està passant i per què està passant; un programa amb què volem connectar amb la realitat que viu el país i que estarà fet en clau de país, com no podria ser d'altra manera essent un producte d'El Punt Avui.
Seran quatre hores dedicades a l'actualitat.
Sí, la clau és que a més d'entrevistes d'interès i de tertulians de prestigi, tindrem unes seccions molt treballades en clau de fidelització per recollir seguidors acèrrims d'aquest tipus de seccions que posarem en mans de gent reconeguda i amb llarga experiència, com per exemple Vicent Partal. Seccions serioses però divertides, com ara Cat escaldat aigua tèbia tem, Espanya ens estima o El món ens mira. L'actualitat i la seva interpretació en clau de país seran la nostra norma. I també dedicarem un espai als nostres grups i als nous talents i ho farem de la mà d'Enderrock, que ens posarà música al final del programa, abans de La ronda, el programa d'esports.
El Punt Avui TV serà bàsicament una televisió informativa?
Efectivament. D'entreteniment hi ha moltes altres ofertes, però nosaltres el que volem és seguir l'actualitat i interpretar-la amb rigor, amb una visió crítica i molt de país. Vivim un moment políticament molt interessant i el nostre repte és explicar-ho.
A quin públic va dirigit ‘L'illa de Robinson'?
Ens dirigim a un públic heterogeni, que estigui interessat per l'actualitat i pel tema nacional. Volem explicar fil per randa tot allò que passa i tindrem especialistes que ens interpretaran per què passa i què pot succeir. De fet, el programa té dues parts diferenciades. La primera és un producte més desengreixat, que se centrarà en temes socials, culturals, científics i esportius. A partir de quarts de nou, entrarem directament en l'actualitat pura i dura. El públic a qui ens dirigim és un públic informat, lector de diaris, consumidor d'informació en diferents plataformes i, per tant, en cap cas no és un públic passiu que esperi trobar només divertiment.
Fent una televisió informativa i centrada en el procés nacional es pot competir?
Busquem el nostre propi espai. Quan em van oferir el programa, em vaig fer la mateixa pregunta, si l'afany era competir i contra qui. I em va quedar molt clara la resposta: farem el nostre producte, el producte El Punt Avui TV, que, com tots els de la casa, és un producte informatiu, fet amb els nostres paràmetres i dirigit a la gent que vulgui estar informada de tot allò que passa a casa nostra. Certament, hi ha d'altres programes en la nostra franja horària, però nosaltres anirem a la nostra, perquè ens dirigirem a la gent a qui li interessi el país i tot el que hi està passant. No competirem contra ningú, sinó a favor d'una idea de fer periodisme i també televisió.
Per tant, serà un programa plural i obert a tothom, amb idees pròpies?
La pluralitat és la no censura de cap veu i això no hi serà, però aquest programa anirà molt en sintonia amb els principis que regeixen El Punt Avui, L'Esportiu i els altres productes del grup. Farem el programa que creiem que molta gent a casa nostra espera. És una molt bona oportunitat per reivindicar el paper de la televisió local. El segment de les televisions multilocalitat és interessant. Treballem amb gent jove, recursos ajustats i espremerem al màxim la realitat que ens envolta. Serà un bon exercici de periodisme audiovisual.
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.