L'humor clàssic es manté com a valor
El programa d'Àngel Llàcer a TV3 ‘Còmics' és dels més vistos de l'oferta televisiva del dimecres a la nit
Còmics és un dels programes més vistos de l'oferta del dimecres a la nit, una jornada que TV3 dedica monogràficament a l'humor. Sigui pel component nostàlgic –en l'edició del 17 de maig el programa Còmics va aconseguir reunir Joel Joan, Mònica Glaenzel i Jordi Sànchez i asseure'ls al mateix sofà per compartir els moments únics viscuts amb Plats bruts– o perquè reivindica el patrimoni humorístic català, l'espai que presenta Àngel Llàcer obté una quota mitjana de 13,7%, superior a la quota de TV3 el maig que va ser líder amb un 12,9%. En el que portem de juny, TV3 té un 13,6% de quota. Còmics recupera material d'arxiu, amb alguns dels moments més destacats protagonitzats pels humoristes. Al mateix temps, el presentador, Àngel Llàcer, entrevista els protagonistes o els que els van conèixer, en una nova faceta del director i actor. Tot això es combina amb números i gags de cafè teatre en què intervenen actors o personatges populars. La fórmula híbrida –no és estrictament un xou d'humor perquè es revesteix d'un cert discurs, d'una anàlisi i reflexió tal com passava amb la música amb No me les puc treure del cap– de Còmics ha aconseguit mantenir l'audiència que hereta d'un dels espais líders i veterans en la graella, l'APM?, i convertir-se en una de les novetats del segon trimestre de TV3 que obté el favor de l'audiència. Pepe Rubianes ha donat al programa la marca més alta fins ara: 460.000 espectadors (15,8%). Tot i el pas dels anys, els monòlegs de Rubianes mantenen la seva validesa i, per tant, el seu atractiu envers l'audiència. L'última emissió de l'espectacle Rubianes, solamente, el 13 de gener del 2014, va tenir una audiència de 481.000 espectadors (16,2%). Després de Rubianes, l'emissió més vista és la del Tricicle, amb 457.000 espectadors (15,6 %). En canvi, el programa amb menys audiència és l'emissió dedicada als imitadors, amb un 10,9% de quota.