cultura

turisme

festival

El novembre, el mes de Som Cultura

El Patronat de Turisme Costa Brava Girona impulsa la primera edició d'un festival que durant un mes aplega una setantena d'activitats a la demarcació

L'objectiu és unir i promocionar turisme i cultura

Al monestir de Sant Pere de Galligants, el mateix espai on fa poc més de cent anys l'arquitecte Rafael Masó es va reunir amb l'organització de foment i promoció del turisme Societat d'Atracció de Forasters per potenciar el prestigi turístic de Girona, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona va presentar ahir la primera edició de Som Cultura .

Es tracta d'un festival que ofereix prop d'una setantena d'activitats programades, experiències, promocions i descomptes amb l'objectiu d'apropar al públic l'oferta cultural, patrimonial i d'espectacles de les comarques gironines en un mes considerat de temporada baixa com és el novembre. Precisament, l'objectiu dels impulsors és concentrar totes les activitats durant aquest mes perquè consideren que en temporada baixa és el moment d'oferir al visitant nous atractius per acostar-se a la demarcació. Com a objectiu s'han fixat atreure turistes catalans i també francesos.

Després de l'experiència del festival d'activitats a la natura Ennatura't (maig) i el festival dedicat al vi, el Vívid (abril), ara el Patronat de Turisme de Girona aposta per unir els binomis de turisme i cultura. Per això ha posat d'acord la quarantena d'entitats i empreses associades al Club de Cultura i Identitat per organitzar un seguit d'activitats repartides per tot el territori gironí.

Entre d'altres, n'hi ha de tan destacades com una trobada d'instagramers als escenaris de la sèrie de Joc de trons del Barri Vell de Girona, la possibilitat de conèixer el pas d'Ava Gardner per Tossa de Mar a través del film Pandora i l'holandès errant, poder recordar les cançons d'infantesa en el festival Càntut de Cassà de la Selva, descobrir els camins de l'exili i la memòria mitjançant rutes de Camprodon a Prats de Molló, una ruta dels indians, conèixer la vila termal de Caldes de Malavella o visites guiades a elements patrimonials com ara els Banys Àrabs, el call de Girona o Ullastret.

El director del Patronat de Turisme, Ramon Ramos, reconeix que fins ara era complicat generar sinergies entre turisme i cultura, una divisió que volen superar a través d'aquest club que ja fa dos anys que treballa en aquesta línia. Per la seva banda, el president de la Diputació de Girona, Pere Vila, considera que aquesta estratègia que ara enceten per unir cultura i turisme serà un “binomi indestructible”. En l'acte de presentació també hi van intervenir la tècnica del Club de Màrqueting Cultura i Identitat, Laura Moreno, i la professora de turisme cultural de la UdG i membre assessora del patronat Dolors Vidal, que, en el seu cas, va defensar iniciatives com aquesta que contribueixin a potenciar més la necessària “intersecció en què cultura i turisme es troben”. Dolors Vidal va remarcar que és del tot “estratègica” la unió de forces –entre turisme i cultura– i que, “malgrat la pressió tot sovint del sector turístic per apostar per l'oci, la cultura té molt potencial”.

LES XIFRES

70
activitats en 30 dies són les que aplega aquest nou festival anomenat Som Cultura.
40
entitats i empreses estan associades al Club de Cultura i Identitat i participen en el festival.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia