cultura

El poblat ibèric de la Llacuna servia per defensar les collites

Es recullen les conclusions de les excavacions al poblat ibèric del Castellar

La Diputació de Barcelona ha lliurat a l'Ajuntament de la Llacuna la memòria de l'excavació arqueològica al poblat ibèric del Castellar. La recerca va anar a càrrec de l'Ajuntament i l'Associació La Llacuna Recupera, que han impulsat campanyes d'estiu al jaciment al llarg dels darrers anys.

El poblat del Castellar està situat a l'extrem meridional de la serra d'Ancosa, en una situació privilegiada pel que fa a la visibilitat i el control dels territoris circumdants de l'actual Penedès.

La principal hipòtesi és que es podria tractar d'una fortificació ibèrica, bastida per la població autòctona entre els segles II i I aC per controlar els excedents agrícoles dels assentaments ibèrics rurals dispersos de la zona, després de la irrupció de Roma en el control d'aquest territori.

La línia d'investigació, però, es podria revisar ja que la recerca al jaciment està en una fase incipient. Les restes ocupen una extensió de mitja hectàrea.

La memòria, realitzada pel Servei de Patrimoni Arquitectònic Local (SPAL) de la Diputació de Barcelona, recull les conclusions de l'excavació arqueològica que es va fer l'estiu passat en el camp de treball internacional promogut per la direcció general de Joventut, en què van participar joves voluntaris procedents de França, Itàlia, la República Txeca, Turquia, el Kazakhstan, Armènia, Taiwan i Mèxic.

El treball inclou també l'inventari dels materials arqueològics exhumats i plànols i seccions de les estructures constructives documentades. La Diputació de Barcelona ha finançat la direcció tècnica de la recerca arqueològica i la redacció de la memòria de l'excavació, que han costat 3.932 euros.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.