Cultura
El caos, segons els infants i els joves
L’ACVic Centre d’Arts Contemporànies exposa 37 treballs de 31 centres educatius de la Catalunya Central del programa ‘Art i escola’
Més de 3.300 alumnes han explicat què és el caos mitjançant creacions artístiques
Els alumnes de 3r d’ESO del col·legi Rocaprevera de Torelló han explicat què és per ells un concepte tan abstracte com el caos fent fotomuntatges de les cares de Gandhi i del Che, o de Hitler i de Franco. Per 52 alumnes de 6è de primària de l’escola Guillem de Montrodon de Vic, el caos s’expressa amb tirallongues de paper amb frases escrites que, un cop entrellaçades, són intel·ligibles. Fins i tot els nens i nenes de 2 i 3 anys de l’escola bressol La Pitota de Prats de Lluçanès (per primera vegada, n’hi ha participat una) han experimentat el caos emocional amb el seu cos. En la sisena edició del programa Art i escola –que promou l’associació H.AAC, el Centre de Recursos Pedagògics d’Osona i l’ACVic Centre d’Arts Contemporànies– han participat 31 centres d’educació infantil, primària, secundària i educació especial d’Osona, el Bages, el Solsonès, el Moianès, el Ripollès i el Vallès Oriental. Un rècord. Més de 3.300 alumnes han plasmat en 37 treballs el concepte de caos –tema escollit aquest any– i fins al 23 de juny es poden veure exposats a l’ACVic. Més enllà del desordre o la confusió com a denominador comú, tothom ha interpretat el caos de la seva manera i amb materials variats. Els més grans, és clar, s’han decantat pel suport digital.
“L’objectiu del programa Art i escola és que l’art estigui present a l’escola d’una forma no tan acadèmica –comenten des de l’ACVic– i es busquen conceptes diferents, que sacsegin els nens.” El debat i la reflexió transcendeixen el mural i sovint surten de les aules. “Molts centres, hi vinculen les famílies o el seu entorn”, font d’inspiració a l’abast de tothom.