Un documental i un espot triomfen al Terres Catalunya
‘Gracias, Tierra’, de l’agència DEC BBDO, i ‘Mountaineering to Yushan’ són els grans guanyadors de la primera edició
Un tribut al planeta Terra, des de les illes Canàries i de poc menys d’un minut. És l’espot televisiu Gracias, Tierra, de l’agència de publicitat DEC BBDO, que ahir va guanyar el Gran Premi de Comunicació Turística de la primera edició del festival Terres Catalunya.
El documental Mountaineering to Yushan, filmat al Parc Nacional de Taroko (Taiwan), mostra el punt de vista d’un guia de muntanya aborigen sobre les activitats que es poden fer a la també coneguda muntanya de Jade, de prop de 4.000 metres d’altitud. Ahir també va ser guardonat amb el premi a la sostenibilitat pel fet de saber transmetre els valors de la relació de l’home amb el seu entorn. Gràcies a la “qualitat tècnica i el missatge”, ambdues van ser les triomfadores d’un lliurament de premis des de l’Hotel Villa Retiro de Xerta i presidit pel conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget.
Entre la quarantena de guardons, menció a l’agència DEC BBDO, que va marxar amb set premis més. També a Once upon a time in Cappadocia, de Rob Whitworth, pel primer premi en destinacions turístiques, rutes, expedicions i viatges, i animació.
Pel que fa a les produccions ebrenques premiades, cal destacar Olea Europaea, de Vlad Pop, sobre les oliveres mil·lenàries d’Ulldecona –segon premi de turisme rural–; Migratoebre, de la Fundació Catalunya-La Pedrera –primer premi de comunicació corporativa–, o Desertores, del senienc Mar Ortiz, que uneix la filosofia del kendo amb la visió gastronòmica del xef Vicent Guimerà de l’Antic Molí. Els films premiats es projectaran avui a les sis de la tarda.
“Hem superat les expectatives que teníem previstes”, va concloure ahir el director del festival, Santi Valldepérez.