Teatre

Cultura

El dictador més foll

El director Oskaras Korsunovas indaga en les ombres del feixisme en una adaptació del ‘Diari d’un boig’, de Gogol, a Temporada Alta

El director lituà fa adaptacions contemporànies dels clàssics provant, fins i tot, de predir el futur

Setena visita consecutiva de l’OKT Vilnius a Temporada Alta. El treball del director lituà Oskaras Korsunovas proposa una mirada al feixisme a partir d’un personatge convencional que es transformarà en un dictador a ulls del públic. Pamiselis (Diari d’un boig) es representa a La Planeta avui (20.30 h) i demà (18 h).

Fa més de trenta anys que Fermí Reixach interpreta aquest text de Gogol. Ho va reprenent en múltiples etapes, transformant aquest home fràgil, ferit d’un amor no correspost, en una mena de general Franco (sense sortir mai del que sembla una cel·la d’un centre psiquiàtric rònec), oblidat de tothom.

El director lituà es recolza en el talent interpretatiu d’Eimantas Pakalka. En el muntatge, l’espectador assisteix a l’inquietant transformació d’un ciutadà corrent en un personatge perillós. Korsunovas busca també una relació diferent amb el públic, a voltes fent que els actors es barregin per la platea o que la interpretació sigui a tocar de la primera filera de platea.

OKT proposa adaptacions de clàssics com obres contemporànies, identificant els elements rellevants per a l’època actual expressant el que és universal i intemporal. Segons l’opinió del director, el teatre contemporani ha de reflectir el present i fins i tot avançar-se al temps, si és possible, predir el futur i actuar com a advertiment.

Oskaras Korsunovas va néixer a Vilnius el 6 de març de 1969. El 1993 va llicenciar-se a l’Acadèmia Musical de Vilnius (en el curs de Jonas Vaikus) i va obtenir un màster en direcció teatral.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.