Sobreviure a la imaginació
Un públic de totes les edats embogeix en veure els seus protagonistes preferits lluny de les pàgines
El Saló del Còmic es presenta com un dels principals esdeveniments del gènere literari. Trobades amb autors, parades per fer-se fotos amb el martell del superheroi Thor i fins i tot racons per maquillar-te com el protagonista principal del teu còmic preferit. Però en aquestes ocasions, els personatges més importants de la història són els visitants. Aquelles persones que poden estar hores i hores donant voltes buscant allò que ni ells mateixos saben.
La màgia del Saló del Còmic queda plasmada en el ventall d’edats que es mouen per dins dels pavellons 2, 4 i 5 de Fira de Barcelona; des de Supermans de 5 anys fins a dibuixants que superen els 60. Tot i així, poden trobar el seu espai i recordar els vells i bells temps en què el còmic tot just començava i no anava més enllà de les pàgines impreses. En Joan i la Teresa, una parella d’uns 60 anys, recorden quan ells anaven a veure el Saló del Còmic i valoren molt positivament l’evolució i la implicació dels joves.
Tot i tenir uns preus relativament baixos i assequibles per a tothom, no hi ha res millor que et toquin dues invitacions i no tenir res a fer, com és el cas de dos joves, l’Alex i en Raül, que van guanyar dues entrades però només es deixaven endur per la marea Marvel. L’Alex comentava que li agraden més les pel·lícules que no pas els còmics “perquè estan molt ben fetes” i aprofiten el Saló del Còmic per “veure els superherois de més a prop”. Un dels altres ingredients d’aquest saló són les editorials i els seus estands, que miren d’obrir-se a nous públics adaptant-se a les seves necessitats. A l’editorial Babylon ofereixen un catàleg ideat per a aquelles persones que ja fa més anys que estan dins del sector, que pertanyen a un públic més gran. Fet que significa, una altra vegada, que el còmic no té un públic limitat.
Les sensacions de totes les edicions del Saló del Còmic no són ni els Marvel, ni el top 5 dels més venuts, ni els jocs de les videoconsoles, sinó les comunitats de cosplay, aquells grups de persones que es disfressen dels personatges d’alguna edició i es passegen per tot el pavelló sota l’atenta i fascinada mirada dels altres visitants. Aquests grups de persones són l’ànima de la festa ja que són cosmakers, és a dir, que es confeccionen ells mateixos la disfressa i a poc a poc es van coneixent entre ells en totes les trobades que fan. L’objectiu? Fer-se fotos, simular escenes d’algun còmic, en definitiva, crear la festa. I després de tota la feina feta, que un dels visitants es vulgui fotografiar amb tu és una bona manera de sentir-te realitzat i admirar el treball i les hores que hi has dedicat.
Sigui com sigui, el Saló del Còmic és una bona excusa per reunir tots els seguidors del gènere amb independència del personatge que sigui, l’edició que sigui i amb l’edat que sigui.