Més participatiu
El 24è Saló del Manga incorpora més elements de la cultura japonesa per atreure un públic més divers
La 24a edició del Saló del Manga de Barcelona tindrà lloc de l’1 al 4 de novembre a la Fira de Montjuïc. Entre diversos espais i pavellons, ocuparà en total 75.000 m². A partir d’avui, les entrades estan disponibles a www.manga-barcelona.com, un web que els interessats hauran de consultar sovint els pròxims mesos perquè els organitzadors hi actualitzaran el contingut, que encara no han pogut concretar.
Patrici Tixis, president del Gremi d’Editors de Catalunya, va ser clar: “Avui ens trobem, bàsicament, per ensenyar el cartell del Saló del Manga 2018.” I això van fer després d’explicar no els noms concrets dels convidats, però sí la majoria de les activitats i, d’alguna manera, el nou esperit del saló. “Comença en festiu i en un pont, així que som optimistes i esperem superar els 148.000 visitants de l’any passat”, va declarar Meritxell Puig, directora general de Ficomic.
“En aquesta edició hi haurà nous espais i noves activitats perquè volem fer un Saló del Manga molt més participatiu per al públic, també el familiar. Volem que els pares hi introdueixin els fills en el gènere i per això tenim previstos tallers de dibuix, d’origami, d’esports, de cuina... i la zona Manga Kids.”
Comptant amb la col·laboració habitual de l’Ajuntament, el consolat del Japó, la Japan Foundation, l’Escola Joso i l’empresa Nintendo, entre altres, el saló amplia, més cada any, els continguts relacionats amb el Japó, més enllà del manga i l’anime. “A l’espai Japan Experience és on concentrem la part més tradicional i cultural del Japó: tallers de cal·ligrafia, gastronomia –amb Roger Ortuño–, ceràmica..., però també temes vinculats a l’esport, perquè el 2020 se celebren les olimpíades a Tòquio. I activitats relacionades amb la cultura idol, cosplay, el pop japonès...”, va exposar Puig.
Edició d’aniversaris
Oriol Estrada, expert en còmic i comissari de les exposicions del saló, va avançar que “el tema del concurs de manga serà els 150 anys de relacions diplomàtiques entre l’Estat espanyol i el Japó”. “També tindran protagonisme alguns aniversaris, com el d’Osamu Tezuka, creador d’Astroboy, que va néixer el 3 de novembre del 1928. La revista Shonen Jump, on es van començar a publicar clàssics com ara Bola de Drac i Naruto i que en el seu millor moment va arribar a vendre sis milions i mig d’exemplars setmanals, ha fet 50 anys. I dedicarem un espai al cineasta Isao Takahata, que va morir el 5 d’abril.”
Finalment es va mostrar el cartell d’aquest any, obra de Marta Salmons, que, amb timidesa, va comentar que ha volgut “mostrar la idea de creació, no només de dibuixar o entintar, també el cosplay o el menjar...” “Tot el que és creació per a mi és molt important”, va afegir la jove autora.