Música

Crítica

Tradició anglesa

La cantant va aportar una expressivitat directa, terrenal

Per tercera vegada ha tornat a Vilabertran la mezzosoprano anglesa Sarah Connolly, amb un concert centrat en lieder de Brahms i Mahler, a més a més d’algunes cançons del repertori anglès. Connolly sembla entroncar amb la gran tradició anglesa de veus greus femenines, amb l’excelsa Kathleen Ferrier al capdavant, Janet Baker, Ann Murray i un llarg etcètera, totes grans liederistes. La cantant ens aporta una expressivitat directa, terrenal, amb una veu avellutada i carnosa, a més a més d’una sempre cuidada dicció.

Com en altres edicions, Connolly va estar acompanyada pel piano atent i fantasiós de Malcolm Martineau. És impressionant veure’l gairebé orant al final d’algunes cançons, quan la música ja volava cap al cel de l’absis de l’església de Santa Maria.

La primera part del concert es va dedicar íntegrament a Brahms i va incloure l’afegit del viola Jonathan Brown en les dues primeres cançons. Però el moment culminant va arribar amb la cançó Feldeinsamkeit (Solitud al camp), quan Connolly i Martineau van aconseguir una comunió total en uns instants d’absolut èxtasi contemplatiu.

La segona part va començar amb els tràgics Kinderstotenlieder (Cançons per als infants morts), de Mahler sobre textos de Rückert. Unes obres doloroses al mateix temps que transcendentals. Connolly, malgrat fer una lectura acurada i detallista, no va arribar a commoció desitjada. L’ús del faristol va esdevenir fatal en aquestes cançons, perquè es va convertir un mur infranquejable entre l’expressió de l’intèrpret i el públic.

El concert va acabar amb una selecció de cançons angleses de Gurney, Bennett i Bridge sobre uns textos força intranscendents que es van agrair després del drama infantil mahlerià. Connolly va fer l’esforç de presentar els bisos en català: una altra cançó de Bridge i el Claire de Lune de Fauré, que va despertar exclamacions d’admiració entre el públic quan va ser anunciat.

Sarah Connolly, Malcolm Martineau i Jonathan Brown
Schubertíada de Vilabertran, dissabte 18 d’agost


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
MÚSICA

Gilberto Santa Rosa: la salsa autèntica

sant feliu de guíxols
Anna Rosa Cisquella, Joan Lluís Bozzo, Miquel Periel
el "triumvirat" històric de Dagoll Dagom

“No trobaràs cap Netflix que els interessi "La memòria dels Cargols”

Barcelona
Música

Els interludis florals d’Orella d’Ós

matadepera
música

El Cruïlla obre quatre dies de música i comèdia al Parc del Fòrum

barcelona
cultura

L’antiga muralla medieval de Sant Francesc de Valls rep 2,8 milions dels fons europeus

valls
crònica

El lloc ideal perquè parlin i cantin les iaies

VILAÜR
música i salut

Els projectes ‘Vibrem’ i ‘A tocar’ utilitzen la música com element terapèutic

Girona
Cultura

Mor Bruno Zanin, protagonista d’‘Amarcord’ (1973) de Federico Fellini

ARTS ESCÈNIQUES

Núria Plana, nova directora de l’Institut del Teatre